دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1400 - 11:29
اخوان‌علوی خبر داد؛

استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش فعالیت‌های فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری استان قم از تغییر استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش فعالیت‌های فناورانه و علم نوین خبر داد.
کد خبر : 646140
حسین اخوان علوی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قم، حسین اخوان‌علوی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اظهار کرد: اکنون استراتژی و سیاست‌گذاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان تغییر کرده و در حوزه گسترش فعالیت‌های فناورانه و علم نوین در حال حرکت است.


وی افزود: دانشگاه‌ها باید در نقشه زیست‌بوم فناوری مانند ستارگان بدرخشند. یکی از مهم‌ترین کارکردهای دانشگاه شکل گرفتن و جوانه زدن فناوری در آن است و باید سهم بیشتری در معرفی فناوری به جامعه داشته باشد.




بیشتر بخوانید:


ایده‌پردازان و فناوران برگزیده استان قم تجلیل شدند




رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و کشف استعدادهای استان باید توسط دانشگاه‌ها صورت گیرد. اکنون حدود ۲۷۰‌ واحد فناور در پارک علم و فناوری مشغول به کار بوده که توانسته‌اند زمینه اشتغال برای ۳ هزار نفر را فراهم کنند و بیش از ۷۰ درصد این تعداد، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.اگر فعالیت‌های فناورانه بر پایه علم نوین به‌سرعت گسترش نیابد، ممکن است کشور با بحران جدی در حوزه افزایش نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه شود.


اخوان‌علوی بر لزوم افزایش توجه بیشتر به پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور تأکید کرد و ادامه داد: استان قم شاید اکنون از جایگاه مطلوبی در حوزه گسترش فناوری‌های نوین برخوردار باشد؛ اما هنوز با ظرفیت اصلی استان فاصله دارد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته