دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با روز درختکاری صورت گرفت؛

کاشت ۵۰ اصله نهال در جوار یادمان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان

غرس 100 اصله درخت مثمر در واحد دانشگاهی زاهدان۵۰ اصله نهال پرورش‌یافته در گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در اطراف مزار شهید گمنام این واحد دانشگاهی کاشته شد.
کد خبر : 645827
کاشت نهال



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، مراسم روز درختکاری مقارن میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) با حضور هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار و پس از گلاب‌پاشی مرقد شهید گمنام این واحد دانشگاهی ۵۰ اصله نهال پرورش‌یافته در گلخانه دانشگاه در اطراف مزار این شهید غرس شد.




بیشتر بخوانید:


کاشت ۱۰۰ اصله نهال در دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه




معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: در آیه ۱۸ از سوره حج می‌خوانیم: «الم‌تر اَنَّ اللّهَ یَسْجُدُ لَهُ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ مَنْ فِی الاَرْضِ وَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ وَ النُّجُومُ وَ الْجِبالُ وَ الشَّجَرُ وَ الدَّوابُّ وَ کَثیرٌ مِنَ النّاسِ و ...: آیا نمی‌بینی که سجده می‌کنند برای خداوند هر کس در آسمانها و زمین است و خورشید و ماه و ستارگان و کوه‌ها و درخت و جنبندگان و عدّه بی‌شماری از مردم و ...» و رسول خدا (ص) درباره درختکاری و اهمیت آن فرمودند: کسی که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد.


علی زنگی‌آبادی افزود: امام صادق(ع) نیز فرمود: 6 چیز است که مؤمن پس از مرگ خود از آن سود می‌برد، فرزند صالح که برایش آمرزش خواهد، قرآنی که خوانده شود، چاه آبی که بکند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری سازد و روش نیکی که از آن پیروی شود.


به گزارش آنا، با هماهنگی‌های حوزه معاونت توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تعداد 100 اصله درخت مثمر برای کاشت در نقاط دیگر این واحد دانشگاهی از منابع طبیعی دریافت شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته