دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1400 - 10:16
جشنواره امامت و مهدویت/ دشتی:

حکومت الهی، عدالت‌گستری و امنیت فراگیر از مهم‌ترین اهداف انبیای الهی بود

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر حکومت الهی، عدالت‌گستری، امنیت فراگیر، رفاه اقتصادی و ارتقای اخلاقی و فضائل نیکو را از مهم‌ترین اهداف انبیای الهی در مسیر رسالت‌شان عنوان کرد.
کد خبر : 645789
دکتر رضا دشتی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، رضا دشتی استادیار دانشگاه آزاد بوشهر در نشست تخصصی «تجلی اهداف بعثت پیامبران در نظام مهدوی که به همت ستاد مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌صورت غیرحضوری برگزار شد با بیان اینکه خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها به سوی کمال و سعادت، پیامبرانی از جنس خودشان فرستاد تا آنان به‌عنوان هادیان و راهنمایان بشر به تعلیم و تزکیه انسان‌ها بپردازند و مسیر تعالی را به انسان‌ها بیاموزند، یادآور شد: پیامبران الهی در مسیر رسالت خود دارای اهدافی بودند که براساس آن حرکت کرده و افراد و جامعه را به سمت آن اهداف هدایت می‌کردند.(بیشتر بخوانید)


وی اضافه کرد: مهم‌ترین این اهداف تشکیل حکومت الهی، عدالت‌گستری، امنیت فراگیر، رفاه اقتصادی و ارتقای اخلاقی و فضائل نیکو بوده است. اهداف همه انبیا به‌ویژه پیامبر خاتم(ص) در حکومت آخرین ذخیره و خلیفه الهی حضرت مهدی(عج) محقق خواهد شد و تمام وعده‌های صلاح و سعادت آدمیان در حکومت آن حضرت عملی می‌شود.


استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به اینکه بعثت پیامبر(ص) خاتم و ظهور حضرت بقیه‌الله ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند، توضیح داد: در زمان ظهور حضرت(عج) اندیشه‌های قرآنی به معنای واقعی زنده می‌شود به‌نحوی که قرآن، محور جامعه شده و هرآنچه خداوند متعال در قرآن بیان کرده، بدون کم و کاست اجرا می‌شود و همه اهداف و برنامه‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در دوران ظهور حضرت مهدی(عج) عملی می‌شود.


وی تشکیل «حکومت دینی» را از دیگر اهداف مهم انبیا برشمرد و بیان کرد: حکومت، ضروری‌ترین شرط تحقق زندگی اجتماعی است که تمام آرمان‌ها و اهداف دیگر در ذیل آن تحقق می‌یابد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دیگر اهداف توضیح داد: عدالت‌گستری سبب قوام و بقای حکومت‌ها دانسته شده است. تزکیه و تهذیب نفس و رهنمون‌کردن مردم به اخلاق متعال و رفتارهای شایسته هم از اهداف تمام انبیا به‌ویژه پیامبر اکرم(ص) بوده است.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه امنیت از مقوله‌های اساسی و وجود آن در تمام ابعاد زندگی بشر مؤثر و قابل لمس بوده و از دیرباز تاکنون در حیات فردی و اجتماعی منشأ تحولات فراوان شده است، افزود: پیوند معنایی کلمه امنیت با کلماتی مانند ایمان و مؤمن نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده مفهوم امنیت است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه که بدترین و ناهنجارترین اسارت برای بشر، «فقر اقتصادی» است، رهانیدن مردم از فقر و فلاکت به‌منظور بهره‌گیری بهتر از برکات الهی را از اهداف دیگر انبیای الهی معرفی کرد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته