رسالت پیغمبر(ص) کاملترین نسخه الهی برای ساماندهی زندگی بشر
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از بوشهر، حجتالاسلام سیدمهدی قاضیزاده در نشست تخصصی «مبعث، آغاز رسالت نبوی تا دستیابی به تمدن مهدوی» که به همت ستاد مهدویت دانشگاه آزاد بوشهر بهصورت غیرحضوری برگزار شد با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم(ص) را باید در تداوم نهضت انبیا بررسی کرد، توضیح داد: فلسفه نبوت را که همان هدایت انسانها، تکامل بشریت و رساندن انسان به سرمنزل مقصود و نقطه کمال است، باید در بعثت نبیاکرم اسلام(ص) جستوجو کرد.(بیشتر بخوانید)
وی با یادآوری اینکه پیامبر اکرم(ص) زمانی به پیامبری مبعوث شدند که بیش از ۶ قرن از ظهور آخرین پیامبر صاحب شریعت (حضرت عیسی) میگذشت، عنوان کرد: در آن زمان جهان چشمانتظار یک منجی بود تا بشریتی که از مبادی کمال فاصله گرفته بود و در عمق جان تشنه خود در پی نجات و رهایی از منجلاب انحرافات و دنیازدگیها بود، رهایی بخشد و پیامبر اسلام(ص) این نهضت همهجانبه را با بعثت خود فراهم آوردند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان بوشهر با اشاره به اینکه رسالت پیغمبر(ص) و شریعت اسلام آخرین و کاملترین نسخه الهی برای ساماندادن زندگی دنیای بشری بهمنظور کسب سعادت اخروی است، بیان کرد: بدون شک باید بعثت رسول مکرم اسلام را اوج تحول همهجانبه نهضت پیامبران دانست.
قاضیزاده با تأکید بر اینکه نقطه آغاز و سنگ نخست بنای تمدن عظیم دین اسلام برای کمال بخشیدن به بشریت در جستوجوی معنویت است، ادامه داد: با بعثت پیامبر اکرم(ص) یک تمدن متکاملی بنا نهاده شد که آثارش هنوز هم در دنیای امروز قابل مشاهده است و طبق روایات این تمدن تا قیامت نیز تداوم خواهد داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پیامبر اعظم(ص) از همان ابتدای بعثت، دین خود را دینی جهانی مطرح فرمودند، متذکر شد: در حقیقت این تمدن همه زمینهها یعنی تجلیات فرهنگی عقیدتی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی، دفاعی و امنیتی را پوشش میدهد.
وی با تشریح مختصری از تجلی تمدنی که حضرت محمد(ص) با بعثت خود پایهگذاری کرد، بیان کرد: آنچه که در دوران مکه نازل شد، مباحث عقیدتی و فرهنگی است و در حوزه مبدأ و معاد جای میگیرد. به عبارت دیگر دوره ۱۳ ساله مکه، دوره سازندگی فردی و تصحیح عقاید و افکار پیروان است که نگاهی به آیات و سورههای مکی قرآن، این واقعیت را اثبات میکند؛ اما در مقابل، دوره مدنی، دوره تشکیل حکومت و تصحیح روابط همهجانبه اجتماعی در عرصههای مختلف زندگی است.
قاضیزاده با تأکید بر اینکه شریعت اسلام، دین خاتم است، عنوان کرد: اسلام ناب محمدی با تمام زوایای وجودی در زمان کوتاه عصر نبوی، اجرایی نشد و به اعتقاد شیعه بعد رحلت پیامبر(ص) حکومت مسیری غیر از مسیر تبیین شده از سوی پیامبر را طی کرد.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه شرایط اجراییشدن اسلام ناب با پیوند امام و امت همراه است، تأکید کرد: از این رو به دلیل عدم کفایت کافی امت همراه، امامان هدایت نتوانستند مسیری را که خداوند برای برقراری اسلام ناب تدارک دیدهاند، اجرایی کنند.
وی با اشاره به اینکه در عصر ظهور، امتی بالنده و یاریگر امام تربیت میشود، درباره ویژگیهای این امت بیان کرد: شجاعت، علم و دانش، دینداری از ویژگیهای برتر آنهاست. هرچند سختی کار به حدی است که بهمراتب بیشتر از آن چیزی است که پیامبر خاتم(ص) کشیدند؛ اما یاران امام با سختیهای بسیار مانند کوه مستحکم به یاری امام اهتمام میورزند.
قاضیزاده درباره نبرد امام زمان(عج) برای تشکیل حکومت الهی یادآوری کرد: نبرد امام عصر با دنیاطلبان مدرن است که از دانشهای تجربی و علوم انسانی برخوردارند و برای دستیابی به این حطام ناچیز دنیا به این ابزارها چنگ میزنند.
انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/
انتهای پیام/