دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حقیقی: وینگادا دروازه‌بان اول ماریتیمو را مشخص می‌کند

علیرضا حقیقی در مراسمی رسمی به عنوان دروازه‌بان جدید تیم ماریتیمو پرتغال معرفی شد.
کد خبر : 64537

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، شاید بازگشت علیرضا حقیقی به لیگ برتر فوتبال ایران شوخی بود که از سوی برخی علاقمندان به او مطرح شد. حقیقی که 4 فصل پیش از پرسپولیس به روبین کازان روسیه پیوست تنها یک نیم‌فصل در لیگ سیزدهم به پرسپولیس بازگشت و در ادامه فقط در اروپا به فوتبال خود ادامه داد. حقیقی در تیم‌های اسپورتینگ کوویلیا و پنافیل پرتغال به صورت قرضی بازی و تجربه حضور در فوتبال این کشور را پیدا کرد.


او که در جام‌جهانی دروازه بان تیم ملی بود این فصل هم در روبین‌کازان فرصت بازی پیدا نمی‌کرد و به خاطر درخشش سرگئی ریژیکوف همیشه روی نیمکت بود. موضوعی که باعث شده بود بسیاری از کی‌روش انتقاد کنند که دروازه تیم ملی را به دروازه‌بانی سپرده است که در تیم خود فرصت یک دقیقه بازی هم پیدا نمی‌کند.


در چنین شرایطی علیرضا حقیقی تصمیم گرفت مسیر فوتبال حرفه‌ای‌اش را مجددا از روسیه به پرتغال تغییر دهد تا بهانه‌ای به دست مخالفان حضورش در تیم ملی ندهد. جایی که با فضای فوتبال آن غریبه نیست. او که در چند روز گذشته با ماریتیمو تمرین می‌کرد، روز شنبه رسما به هواداران این تیم پرتغالی معرفی شد و همراه وینگادا با خبرنگاران به صحبت پرداخت.


وینگادا درباره حضور این دروازه‌بان ایرانی گفت: «حقیقی دروازه‌بان نخست تیم ملی ایران است و خیلی خوشحال هستیم که او را به خدمت گرفتیم. از حضور او در ماریتیمو استقبال می‌کنم و امیدوارم او روزهای خوبی اینجا داشته باشد.»


حقیقی که قرار است در این تیم پیراهن شماره 80 را به تن کند، درباره حضور در ماریتیمو گفت: «خیلی خوشحال هستم که به یکی از بهترین تیم‌های پرتغال پیوسته‌ام. ماریتیمو از بهترین تیم‌هایی است که در لیگ است و حضور در این تیم باعث غرور من است. مطمئنا در این فصل تمام تلاش خود را خواهیم کرد و دوست دارم که به تیم کمک کنم و شرایط خوبی داشته باشد.»


حقیقی در پاسخ به این سوال که فکر می کند دروازه بان نخست این تیم باشد یا خیر؟ گفت: «من وظیفه دارم که تمرین کنم و این نظر وینگادا است که از چه بازیکنانی در ترکیب خود استفاده کند.»


ماریتیمو در حال حاضر با ۲۱ امتیاز از ۱۹ بازی در رده سیزدهم لیگ پرتغال قرار دارد. نکته مهم ضعف عجیب خط دفاعی این تیم است که میانگین نزدیک به ۲ گل خورده در هر بازی را در کارنامه دارد.حقیقی تلاش می‌کند با حضور خود این رکورد را عوض کند.


علیرضا حقیقی تاکنون 22 بازی ملی در تیم ملی ایران داشته است و در جام جهانی 2014 برزیل در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت و زیر نظر کارلوس کی‌روش در هر 3 بازی ایران به میدان رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته