دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1400 - 15:24
حجت‌الاسلام خدیوی:

قیام امام مهدی(عج) منجر به تشکیل حکومت عدل جهانی خواهد شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) افضل است، گفت: همه مسلمان باید در رکاب امام برای اتصال نبوت به امامت و تشکیل حکومت عدل جهانی، باشیم.
کد خبر : 645091
حجت الاسلام خدیوی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام علی خدیوی با اشاره به آیه ۱۶۴ از سوره آل‌عمران، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را افضل خلق‌الله دانست و گفت: پیامبر، افضل انبیا یعنی افضل ما خلق‌الله است و خدا بزرگ‌تر از انسان مخلوقی ندارد در میان انسان‌ها انبیا و در میان انبیا پیامبر ما افضل می‌شود، یعنی بالاترین شخصیت است.


وی در ادامه با تشریح چرایی منت خداوند حکیم بر مؤمنین در این آیه، افزود: خداوند با بعثت پیامبر(ص) شخصیت بزرگی را به مردم هدیه کرد و به همین علت است که وقتی پیامبر افضل انبیاء است، امت او هم افضل امت‌ها است و در مکتب او انسان‌های بزرگ تربیت می‌شوند.


حجت‌الاسلام خدیوی در ادامه با نقل روایتی از کتاب «ریاض السالکین فی شرح صحیفة سید الساجدین» با اشاره به هفت دلیل و فضیلت امت آخرالزمان تصریح کرد: هم پیامبر آخرالزمان افضل است و هم امت آن پیامبر افضل است و هرچه امتش به آخرالزمان و قیام امام عصر(عج) نزدیک‌تر می‌شوند در نگاه دینی افضل می‌شود.


مسئول نهاد دانشگاه در ادامه عید مبعث را به دو جهت ارزشمند دانست و افزود: در عید مبعث خداوند استادی به ما داد یعنی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم و او زمینه رشد بی‌بدیلی برای ما فراهم کرد. به همین علت امروز اگر کسی ایمانش را محکم بگیرد، این افضل است از زمان امت پیامبر که هرروز پشت سر پیامبر نماز می‌خواندند و پشت سر او حرف هم می‌زدند، البته خیلی فتنه‌هایی که امروز وجود دارد آن روزها نبود و با همه این فتنه‌ها وقتی آدم بصیرت خود را حفظ می‌کند این قطعاً افضل از آن است.


حجت‌الاسلام خدیوی در پایان تصریح کرد: پیامبر(ص) امت خود در آخرالزمان را برادران خود می‌نامد که علت آن شکوفایی عقل و عقلانیت امت است و افتخار اسلام این است که انسان‌های اندیشمند و با مطالعه مسلمان می‌شوند که ان‌شاءالله همه ما در رکاب امام عصر (عج) که می‌خواهد نبوت را به امامت متصل کند و حکومت عدل جهانی را تشکیل دهد باشیم.


انتهای پیام/4167/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته