دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1400 - 10:15
قناعتی مطرح کرد؛

راه‌اندازی شهرک علمی شهید سلیمانی در دانشگاه/ توجه به ارتقای کیفیت آموزش ضرورت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از برنامه این دانشگاه برای راه‌اندازی شهرک علمی شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در این شهرک ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر خواهند شد.
کد خبر : 644818
دکتر قناعتي



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین قناعتی در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشجویان بین‌الملل علوم پزشکی تهران که با حضور مسئولان دانشگاه در ساختمان مرکزی برگزار شد با تأکید بر این‌که امروزه به جهانی بودن باید بیشتر فکر کنیم چرا که بشر بیشتر به آن نیاز دارد، گفت: علم به تنهایی نتوانسته است مشکلات امروز بشر را حل کند به همین جهت انسان به اخلاق و مسائل ماورایی نیاز دارد و صرفا با تکیه بر علم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر این‌که علی‌رغم پیشرفت بشر جنگ‌های وحشیانه‌تر بین برخی ملت‌ها رخ می‌دهد خاطر نشان کرد: برخی گروه‌های اقتصادی دنیا هم که قوی هستند اقدامات سلطه‌گرانه‌ای علیه دیگر ملت‌ها به کار می‌گیرند. در همین راستا می‌گوییم علم بشر نتوانسته است به حل همه مشکلات کمک کند.


وی از برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ساخت شهر علمی شهید سلیمانی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه‌ای که در نظر داریم حدود ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این شهر راه‌اندازی خواهد شد که در عرصه‌های مختلف علمی-پژوهشی، فناوری، تجهیزات دارویی به ارائه خدمات به مردم خواهند پرداخت.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به کیفیت آموزش را از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و گفت: در دانشگاه نسل چهارم بحث کیفیت آموزش دانشجویان برای ما بسیار مهم است و این کیفیت باید ارتقاء پیدا کند چرا که تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و اینگونه نیست که صرفا به تولید مدرک در دانشگاه بیندیشیم به همین جهت سرفصل دروس و رشته‌های آموزشی دانشجویان ارتقا یافته و خلاقیت‌ها در این زمینه تقویت خواهد شد.


قناعتی خاطرنشان کرد: ایجاد خلاقیت در رشته‌های دانشگاهی و ارتقاء سرفصل‌های آموزشی در دانشگاه‌ علوم پزشکی نیازمند مشارکت تمامی مجموعه‌ دانشگاه اعم از دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان قطب علمی بزرگ کشور جایگاه والایی در حوزه ایجاد خلاقیت در بحث آموزش دارد ما باید از این گنجینه ارزشمند برای پیشبرد برنامه‌های خود در عرصه‌های علمی و آموزشی استفاده کنیم. همچنان که در طول پنج ماهی که رئیس این دانشگاه شده‌ام برنامه‌های بسیار خوبی تدوین کردیم و امیدواریم این برنامه‌ها اجرایی شوند.


وی با تأکید بر این‌که فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نباید این دانشگاه را فراموش نکنند، اظهار کرد: تاکید می‌کنم این فارغ‌التحصیلان حتما ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنند و شهرک شهید سلیمانی محیط استارت‌آپی خوبی است که این فارغ‌التحصیلان را در آن جمع کند و بتوانیم با کمک هم علم را گسترش بدهیم.


انتهای پیام/۴۱۶۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته