دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 08:28

رقابت 114 نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

مرحله استانی بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه های آزاد استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان برگزار شد.
کد خبر : 6448

به گزارش خبرنگار آنا، این دوره از مسابقات با حضور 114 شرکت کننده از 17 واحد دانشگاهی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد که با یکدیگر به رقابت پرداختند.


این دوره از مسابقات در سه گروه مدرسان، دانشجویان و کارکنان برگزار شد و برگزیدگان در تمامی رشته ها نیز به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، راه خواهند یافت.


این دوره از مسابقات را اساتیدی همچون جیریائی، محمد هزاوه ای، ولی الله فتحی آشتیانی و مقصود اکبری در بخش آقایان و خانم ها محبی، شفیعی و میرزائی داوری می کنند.


برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت استان مرکزی


در بخش خواهران در رشته تلاوت به روش تحقیق خانم ها شرمین خان محمدی از واحد اراک، نفیسه حاجلو از واحد فراهان ،مریم گنجی از واحد اراک به ترتیب در بخش دانشجوئی اساتید و کارکنان حائز رتبه های برتر شدند.


در بخش قرائت به روش ترتیل و در بخش دانشجویی و کارکنان به ترتیب فریده سبزه بشنوی از واحد محلات ،محبوبه نوری از واحد اراک حائز رتبه های برگزیده و در بخش اساتید شرکت کننده ای حائز رتبه ای نشد .



در بخش حفظ جز 30 قرآن کریم محبوبه صل علائی از واحد آشتیان و فتانه گنجی از واحد اراک به ترتیب حائز رتبه های اول و دوم در بخش کارکنان شدند و در بخش اساتید و دانشجوئی شرکت کننده ای حضور نداشت.


در بخش حفظ سه جز متولی فقط شرکت کنندگان در بخش کارکنان حضور داشته و با هم به رقابت پرداختند که فاطمه روغنی از واحد محلات رتبه برگزیده را از آن خود کردند.


در بخش حفظ پنج جز قرآن در بخش دانشجویان زهرا حیدری از واحد اراک و بخش اساتید خانم ها ریحانه کوشی کار از واحد اراک اکرم صفرزاده از واحد محلات رتبه های برتر را کسب کردند.


همچنین در بخش حفظ پنج جز فاطمه کرمی در بخش دانشجوئی و مریم برخورداری در بخش اساتید از واحد اراک حائز رتبه شدند.


در بخش حفظ کل قرآن کریم در بخش دانشجوئی و اساتید اعظم خیری و میریم سیدی از واحد اراک رتبه های برگزیده را کسب کردند.


نتایج بخش برادارن


بر اساس این گزارش در بخش تلاوت به روش تحقیق محمد طبیبیان از واحد ساوه علی شفیعی از واحد اراک و عبد الرضا هدایتی از واحد فراهان به ترتیب در بخش دانشجویان اساتید و کارکنان حائز رتبه های برگزیده شدند.


در بخش قرائت قرآن کریم به روش ترتیل در سه بخش دانجشویان اساتید و کارکنان به ترتیب آقایان مهیار قاسمی جواد مختاری و احمد فرخی از واحد اراک رتبه های برگزیده را از آن خود کردند.


در بخش اذان و اقامه نماز آقای امیر داود آبادی از واحد آشتیان و مهدی میرزائی از واحد خمین به ترتیب در بخش دانشجوئی و کارکنان حائز رتبه های برگزیده شدند.


حسن یعقوبی محمد اسماعیل شادروان در بخش بیست جز و سید عباس امیر میر صادقی و حمید احمدی در بخش حفظ کل قرآن از واحد اراک در بخش دانشجوئی و اساتید حائز رتبه های برگزیده شدند .


این مسابقات که با حضور 70 نفر برادر و 44 نفر خواهر در نه رشته حفظ کل حفظ 20 جز حفظ 10جز حفظ 5 جز و حفظ 3 جزئ متوالی حفظ جز 30 قرائت تحقیق قراتت ترتیل واذان در سه بخش اساتید کارکنان و دانشجویان با هم به رقابت پرداختند امروز پایان یافت.


در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که با حضور دکتر علیرضا نظام آبادی دبیر هیات امنای استانی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ، مسئولین دفاتر فرهنگی اجتماعی و کارشناسان دفاتر قرآن وعترت دانشگاه های استان برگزار شد، دکتر علی روشنائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان با بیان اینکه این واحد دانشگاهی در تاریخ تاسیس خود تاکنون شاهد برگزاری ماسم و فعالیت های فرهنگی فاخر در سطح استان و کشور است عنوان کرد : هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی توجه ویژه ای به گسترش فعالیت های قرآنی در سطح دانشگاه دارند.


وی ادامه داد: دفتر قرآن وعترت این واحد دانشگاهی به لطف خداوند متعال و حضور کارشناسان صاحب نظر و نخبه فعالیت های موثر و اثر گذاری تاکنون در سطح دانشگاه انجام داده است و تاکنون توانسته در ارزیابی کشوری واستانی دانشگاه آزاد اسلامی رتبه های برتری از آن خود کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان تاکید کرد : مسئولان و هیئت رئیسه دانشگاه ها باید نسبت به گذشته فعالیت ها و مسابقات قرآنی توجه ویژه ای نمایند تا شاهد برگزاری فعالیت های اثرگذار و موثر در دانشگاه ها باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته