دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1400 - 14:21

نخستین دوره جایزه حکیم نظامی برگزار می‌شود/ بازگشت به سرچشمه‌های اصیل زبان پارسی

نخستین دوره جایزه حکیم نظامی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات برگزار می‌شود.
کد خبر : 644396
نخستین دوره جایزه حکیم نظامی



به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، نخستین دوره جایزه حکیم نظامی ۱۹ اسفندماه با حضور اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات برگزار می‌شود.


عبدالمهدی مستکین دبیر نخستین جایزه حکیم نظامی درباره جزئیات این رویداد فرهنگی، اظهار کرد: کمیسیون ملی یونسکو-ایران با هدف بازگشت به سرچشمه‌های اصیل زبان پارسی و احیای جایگاه ارزشمند و ممتاز حکیم نظامی در فرهنگ و ادب ایرانی، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین جایزه حکیم نظامی با هدف پاسداشت و معرفی هر چه پایدارتر این شاعر پارسی کرده است.


وی با اشاره به جزئیات برپایی این رویداد فرهنگی توضیح داد: این جایزه در هفت حوزه ادبیات، نظامی پژوهی، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای نمایشی، فرهنگ عامه و موسیقی طراحی شده است. برگزیدگان این رویداد عصر پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه در تالار وحدت با حضور چهره‌های ادبی، فرهنگی و هنری معرفی خواهند شد. تلاش ما بر این بوده افراد و شخصیت‌هایی را که در در طول دوران کاری وعلمی و هنری خویش سهم عمده‌ای در ترویج و معرفی آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی داشته‌اند، به‌منظور دریافت نشان کمیسیون ملی یونسکو-‌ایران انتخاب کنیم.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته