دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدصادق افراسیابی:

برگزیدگان پویش مردمی نظامی‌خوانی‌ تقدیر خواهند شد/ برای قوت‌بخشی به سرمایه اجتماعی باید هویت ملی تقویت شود

فعال حوزه فضای مجازی معتقد است که برای قوت بخشیدن به سرمایه اجتماعی کشور، باید هویت ملی تقویت شود.
کد خبر : 644280
محمدصادق افراسیابی فعال حوزه فضای مجازی



به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، محمدصادق افراسیابی در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو در رابطه با پویش مردمی نظامی‌خوانی‌ در فضای ‌مجازی گفت: این پویش متعلق به عموم مردم است و هرکس می‌تواند ضمن خوانش اشعار حکیم نظامی، ویدئو یا پادکستی تهیه کند. از میان این عزیزان به ۵۰ نفر که دارای خلاقیت بوده و از کیفیت خوانش برخوردار باشند، مبلغ یک میلیون تومان –به هر نفر- اعطا می‌شود و همچنین با اهدای کتاب این حکیم بلند آوازه از آن‌ها تقدیر خواهد شد.


قوت‌بخشی به سرمایه اجتماعی با تقویت هویت ملی


افراسیابی در ادامه بیان کرد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تا امروز پویش‌های مختلفی را در دست داشته است. این مرکز رسالت خود می‌داند که به این قبیل اقدامات و پویش‌ها توجه کند. برنامه ما برای گرامیداشت و شناساندن حکیم نظامی به مردم هم بر اساس تقدیر از این ۵۰ نفر طی مراسمی جداگانه خواهد بود.


این فعال حوزه فضای مجازی در بخشی دیگر از این برنامه فرهنگی در رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: برای قوت بخشیدن به سرمایه اجتماعی کشور، باید هویت ملی تقویت شود که با موضوعات مختلف از جمله سابقه تاریخ تمدن ایرانی گره خورده است.


گره خوردن زلف شعرای پارسی‌گوی به اسلام


افراسیابی همچنین به گره خوردن زلف شعرای پارسی‌گوی از جمله حکیم نظامی، حکیم فردوسی، حافظ، مولانا، سعدی و... به اسلام اشاره کرد و گفت: هرچه این سابقه درخشان را برای نوجوان و جوان امروز بیشتر باز کنیم، او بیشتر احساس غرور خواهد کرد. هویت این افراد مستحکم خواهد شد و در این صورت، دشمن و بیگانگان به راحتی توان نفوذ نداشته و نمی‌توانند جوان ایرانی را به سمت خود فرا خوانند.


وی خاطرنشان کرد: در این صورت جوان ایرانی می‌فهمد داشته‌هایش، ارزشمندتر از آن چیزی است که دشمن بی‌فرهنگ غربی به او وعده می‌دهد. زمان ارسال آثار تا ۲۱ اسفندماه خواهد بود و اگر میزان استقبال زیاد باشد، این زمان تا یک روز دیگر هم تمدید خواهد شد.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته