غفلت مؤلفان «هدیههای آسمانی» از مبحث مهدویت
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از کرمانشاه، محسن کرمی دبیر دبیرخانه مرکزی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای اجرای تکالیف ملی دبیرخانه مهدویت به ارائه مباحث مهدوی و آخرالزمانی پرداخت و مباحث علمی با عنوان «تحلیل محتوای کتب درسی هدیه آسمانی پنج پایه دوم تا ششم ابتدایی با بررسی مؤلفههای مهدوی» را ارائه کرد.
بیشتر بخوانید:
تحلیل محتوای «کتابهای هدیه آسمانی» در شبکه زاگرس رادیو کرمانشاه
وی با حضور در استودیوی شبکه بینالمللی رادیویی زاگرس که برای مخاطبان نیمه غربی و نیمه شمالی کشور (همسایه عراق) قابل دریافت است و بهصورت تقریبی جامعه آمار دو و نیم میلیون نفری را پوشش میدهد، علاوه بر پاسداشت تلاش استادان و مؤلفان این کتب اظهار کرد: براساس پژوهش صورت گرفته که دستاورد آن براساس بررسی کتاب هدیههای آسمانی مقطع ابتدایی پایههای دوم تا ششم استخراج شده، کمرغبتی و غفلت مؤلفین این آثار درباره مبحث مهدویت به صورت عیان قابل مشاهده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه عنوان کرد: باورکردنی نیست که درباره امام موعود موجود فقط یک درس آن هم عمدتاً در بخش پایانی کتاب که حال و مجال معلم و دانشآموزان به سرآمده، مطرح شده و شیوه طرح و ارائه محتوا هم جزئی است، بهطوریکه دانشآموز متوجه نمیشود بالاخره این مبحث درباره چه کسی بود و سرانجامش به کجا رسید.
کرمی متذکر شد: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان توجه به مؤلفههای مهدویت در محتوای برنامه درسی دوره ابتدایی یعنی پنج جلد در راستای دو سؤال اصلی پژوهش انجام شده است.
وی متذکر شد: در این پژوهش دو محور و ۱۰ مؤلفه مفهومی مرتبط با مفاهیم مهدویت در محتوای کتابهای درسی بررسی شده و نتایج حاصل از برگه سؤالهای پژوهش نشان داده که کتاب هدیههای آسمانی پایه ششم بیشترین توجه را به مفاهیم و کتاب هدیههای آسمانی پایه سوم ابتدایی کمترین توجه را به مفاهیم مرتبط با مهدویت و محورها و مؤلفههای مفهومی آن داشته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تبیین کرد: نتایج بررسی بین کتابهای پایه پنجم و ششم بیشترین میزان توجه به محور ظهور و در کتاب پایههای چهارم و ششم بیشترین میزان توجه را به محور حکومت داشتهاند، ضمن اینکه پایه چهارم و ششم بین تمام مؤلفههای دولت واحد جهانی ۷۰ درصد امنیت، ۶۶.۷ درصد یاران زن و مرد و روز شنبه ۶۰ درصد از نظر معلمان خیلی ضعیف ارزیابی شدهاند.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/