دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1400 - 00:10
کریمی اصفهانی در گفت‌وگو مشروح با آنا:

ارتباط ایران با کشورهای همسایه موجب افول قدرت آمریکا در منطقه می‌شود/عبرت معتمدین به غرب از بحران اوکراین

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره رویکرد تعامل با همسایگان در دولت سیزدهم، گفت: رتباط ایران با کشورهای همسایه موجب افول قدرت آمریکا در منطقه می‌شود.
کد خبر : 644151
احمد کریمی اصفهانی

احمد کریمی اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به تحولات اوکراین درمورد عبرت‌آموزی از سرنوشت این کشور در اعتماد به آمریکا اظهار کرد: معتقدم که در شرایط کنونی باید گریزی به نامه حضرت امام خمینی (ره) به گورباچوف رهبر شوروی داشته باشیم، تمام جهان باید از مطالبی که امام در آن نامه مطرح کردند، درس بگیرند.


وی با بیان اینکه شرایط فعلی جهان حاکی از آن است که آمریکا، اروپا و قدرت‌های جهانی تا چه میزان بر تعهدات خود پایبند هستند، گفت: شاهد این هستیم که در روزهای اخیر بیشترین تحریم را آمریکایی‌ها علیه روس‌ها اعمال کرده‌اند و این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است، به طور کلی ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکا و اروپا تمام انرژی خود را صرف ایجاد مشکل در جهان می‌کنند و در هر جنایتی که در تمام دنیا در حال وقوع است، امکان ندارد که پای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در میان نباشد.


این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به شکل‌گیری صهیونیست‌ها به وسیله آمریکایی‌ها، ‌تأکید کرد: جنگ امروز بین روسیه و اوکراین به دلیل اعتماد دولتمردان اوکراین به آمریکا و اروپا است، با توجه به اینکه رئیس‌جمهور اوکراین فرد با تجربه‌ای در عالم سیاست نیست، غربی‌ها او را در جایگاهی قرار دادند که تصور می‌کرد که در صورت جنگ با روسیه، ناتو از اوکراین حمایت خواهد کرد.


کریمی اصفهانی افزود: در کمتر از دو روز رئیس‌جمهور کشور پهناوری مثل اوکراین اظهار کرد که کشورش در مقابل روسیه تنها است، ‌معتقدم این تنهایی فقط مربوط به اوکراین نیست و تمام دنیا باید بدانند غربی‌ها در درجه اول فقط منافع خود را می‌بینند، شاهد این بودیم که آمریکایی‌ها در دوره ترامپ گفتند تا زمانی از عربستان سعودی حمایت می‌کنیم که بشود از گاو آن شیر دوشید.


عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: خدا را شاکریم که در قرن ۲۱ در کشوری به نام ایران زندگی می‌کنیم، علی‌رغم اینکه همه دنیا به دنبال نابودی جمهوری اسلامی بودند، اما به لطف خدا، پایمردی ملت، رهبری امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که هیچ کشور و ابر قدرتی جرئت نگاه چپ به ایران را ندارد، اروپایی‌ها باید این قدرت جمهوری اسلامی را درک کنند.


وی افزود: در مقطعی، برخی از سیاستمداران ایران چراغ سبزهایی به غرب نشان دادند که کار بسیار اشتباهی بود و ما را از مسیر خودمان عقب راند، اما در اصل موضوع (قدرتمندی ایران) هیچ تغییری به وجود نیامده است.


کریمی اصفهانی ادامه داد: اروپایی‌ها باید بدانند که ایران قدرتمند در مقابلشان خواهد ایستاد، منافع اروپایی‌ها در کنار آمدن با ایران است و باید همه تحریم‌ها را نیز به صورت یک جا بردارند.


وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها به مرور زمان به سیاست‌های غلط خود پی می‌برند، گفت: مصداق این حرف، مسئله نفت است، چرا که در برهه‌ای نفت ما را به طور کامل تحریم کردند، اما بعد از مدتی متوجه شدند که باید بعضی از تحریم‌های نفتی را بردارند، زیرا در غیر اینصورت با وضعیت فعلی به لحاظ قیمت‌های جهانی، شرایط برایشان بسیار بدتر بود.


فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می‌رسد برجام هم با پایمردی منطقی سیاستمداران و دیپلمات‌ها به نتیجه مطلوب برسد، در ۱۰ تا پانزده روز آینده روند مذاکرات رو به بهبود است و امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد و غربی‌ها متوجه شوند که به هیچ‌وجه نمی توانند در مقابل ایران بایستند.


کریمی اصفهانی درباره رویکرد تعامل با همسایگان در دولت سیزدهم نیز اظهار کرد: لازمه ایستادگی در مقابل غرب و صهیونیست‌ها، قدرتمند بودن نظام جمهوری اسلامی است، ما به هر میزان تعامل بهتری با همسایگانمان داشته باشیم، از نظر امنیت بین‌الملل اطراف خودمان را امن و کشورهای مختلف اعم از همسایه و غیر همسایه را با خود همراه کنیم به طور طبیعی قدرت ما برای چانه‌زنی بیشتر خواهد بود.ارتباط ایران با کشورهای همسایه موجب افول قدرت آمریکا در منطقه می‌شود.


وی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان امکان کنار آمدن و مسامحه با اروپا، آمریکا و صهیونیست‌ها را نداریم، اظهار کرد: در چنین شرایطی نمی‌توان وضعیت عادی مملکت را تعطیل کرد، بنابراین به طور طبیعی بهترین سیاست ارتباط با دیگر کشورها، به خصوص همسایگان است، ابتدا باید کارهایمان را با اقتدار در داخل کشور انجام دهیم و از همه مهم‌تر این است که باید مسائل اقتصادی را در داخل کشور سامان ببخشیم.


عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه با منتظر بیگانه ماندن هیچیک از مشکلات کشورمان رفع نمی‌شود، اظهار کرد: ما تاکنون عملکرد خوبی نداشتیم و انسجام تیم اقتصادی‌مان مناسب نبوده است، از این جهت معتقدم بعد از به نتیجه رسیدن برجام و رفع تحریم‌ها باید اقتصاد کشور را سر و سامان دهیم، یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر انقلاب نیز پشتیبانی مردم از اقتصاد کشور است.


فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: باید مردم در کنار نظام اسلامی باشند، اینکه همه دشمنان‌مان از طریق فضای مجازی به دنبال این هستند که بتوانند هم چهره مسئولین و هم نهادهایی مانند سپاه و شورای نگهبان را در دید مردم تخریب کنند، بی حساب نیست، دشمنان مردم را ناامید می‌کنند، برای اینکه پشتیبانی آن‌ها را از نظام بردارند، به همه این مسائل باید دقت لازم صورت گیرد، امیدواریم بتوانیم دشمان‌مان را مأیوس و مردم را به آینده امیدوار کنیم.


گفت‌وگو از پوریا کریم‌پور


انتهای پیام/۴۰۱۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته