دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 00:57
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار:

تغییر در هیات وزیران به تنهایی فایده ای ندارد/ بازار آماده کمک به دولت

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با تاکید بر حل مشکلات اقتصادی توسط دولتمردان گفت: رئیس جمهور باید افراد جدیدی را وارد تیم اقتصادی دولت کند اما اگر فقط افرادعوض شوند ولی تفکر اقتصادی همان تفکر سابق باشد هیچ فایده ای ندارد و مشکلی حل نمی‌شود.
کد خبر : 291618

احمد کریمی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عامل حوادث اخیر بازار را پادوهای بیگانه در داخل دانست که باعث تعطیلی بازار شدند و گفت: بستن بازار یعنی بازی در زمین بیگانه، هرچند مشکلاتی وجود دارد که مسئولین باید به آن رسیدگی کنند.


وی افزود:‌بازاریان همواره حامی و پشتیبان انقلاب، رهبری و ولایت بوده و هستند. البته ما مشکلاتی داریم که به دلیل سوءمدیریت‌ها است و اگر اعتراضی هم باشد،‌ اعتراض به عملکرد نادرست دولت و دستگاه‌های اجرایی است. البته باز بودن بازار به معنای این نیست که آقایان فکر کنند، مشکلات تمام شده است.


کریمی‌اصفهانی ریشه مشکلات اقتصادی فعلی و نارضایتی در اصناف و بازاریان را در عملکرد بد اقتصادی دولت احمدی نژاد و روحانی برشمرد و افزود: این موضوع را به طور مکرر به دولتمردان سابق و فعلی عرض کردیم ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و ندارد. سال 84 اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد ولی دولت‌ها به آن توجهی نکردند و این باعث بوجود آمدن مشکلات اقتصادی شد که اکنون شاهد آن هستیم. اینطور هم نیست که فقط اصناف از وضعیت اقتصادی فعلی ناراضی باشند بلکه گروه‌های اجتماعی دیگر هم ناراضی هستند.


دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به مذاکرات دولت و آمریکا و سند برجام اشاره کرد و گفت: اشتباه دولت این بود که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت. دولت روحانی از همان ابتدا به جای پرداختن به مسائل اصلی و اقتصادی، تمام امیدش به برجام بود و خیال می‌کردند می‌توانند با آمریکا و اروپا کنار بیایند و با مذاکرات همه مشکلات حل می‌شود ولی متاسفانه الان می‌بینیم که در این زمینه نه تنها توفیقی به دست نیاورده‌ایم و به خواسته خود نرسیده‌ایم، بلکه مشکلات ما بیشتر هم شده است.


وی افزود: این اشتباه محض بوده و هست که به دشمن خود یعنی آمریکا که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ دشمنی علیه ما دریغ نکرده امید ببندیم. امید ما باید به خدا و مردم باشد. اگر دولت زمانی را که صرف مذاکره با آمریکا و برجام کرد، همین را صرف ملت و حل مشکلات داخلی می‌کرد، حتما نتیجه بهتری می‌گرفتیم و الان در جایگاه بهتری قرار داشتیم.


کریمی‌اصفهانی از دولت خواست حتما در سیاست‌های داخلی و اقتصادی خود تجدید نظر کند و گفت: اگر تیم اقتصادی خوب عمل می‌کرد طی سه ماه وضعیت دلار به این وضع نمی‌رسید و خیلی زشت است که ارزش پول ما اینقدر سقوط کرده که این نشان از سوءمدیریت تیم اقتصادی دولت است.


وی به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد عوامل تیم اقتصادی دولت را تغییر دهد و افزود: البته اینکه رئیس‌جمهور محترم فقط افراد را در کابینه دولت تغییر دهد و افراد جدیدی را وارد تیم اقتصادی دولت کند اما تفکر، همان تفکر اقتصادی قبلی باشد هیچ فایده ای ندارد و مشکلی هم حل نمی‌شود و آقای روحانی باید کسانی را انتخاب کند که علیرغم توانا بودن در زمینه اقتصاد، دلسوز مردم و کشور هم باشند تا بتواند با تکیه بر امکانات داخلی، مشکلات اقتصادی را حل کنند.


دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پایان گفت: ما پیگیر مشکلات اقتصادی بازاریان هستیم و امیدواریم دولت نسبت به مشکلات موجود اهتمام لازم را داشته باشد و انتظار می‌رود دولت محترم برای رفع مشکلات اقتصادی از تیم مشاره قوی بهره بگیرد و بازاریان نیز آمادگی دارند در این زمینه به دولت کمک کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: خبرگزاری آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته