دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1400 - 16:41
رئیس دانشگاه آزاد بناب خبر داد؛

آمادگی دانشگاه برای تربیت نیروی ماهر شرکت‌های تولیدی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب از آمادگی این دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد کردن نیروی‌های موجود در شرکت‌های تولیدی برای ارتقای دانش فنی و تخصصی خبر داد.
کد خبر : 643759
فولاد بناب



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بناب، مهدی عباسقلی‌پور در جلسه دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب و معتمدین حامی علم و فناوری این شهرستان با اشاره به تعامل و همکاری‌های موجود میان صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم علمی و کارگاهی و راه‌اندازی سرای نوآوری فولاد اقدامات مناسبی را در یک سال اخیر انجام داده است.




بیشتر بخوانید:


گام سرای نوآوری «فولاد، ذوب و نورد» در ارتباط با صنعت




وی افزود: این امر برای یاری رساندن به صنعت فولاد شهرستان و منطقه با دید آینده‌نگری روی داده است و برای ایجاد همکاری‌های موجود در بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی، ساخت و طراحی بوده آمادگی لازم برای همکاری و ساخت و تولید قطعات وجود دارد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با اشاره به ظرفیت علمی و استادان با سطح علمی بالا در این دانشگاه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب آمادگی لازم برای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد کردن نیروی انسانی موجود در شرکت‌های تولیدی برای ارتقای دانش فنی و تخصصی را دارد و در این زمینه آماده همکاری در محیط دانشگاه و در داخل مجتمع هستیم.


عباسقلی‌پور برنامه برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مهارت‌محور و علمی را از برنامه‌های در دستور کار سرای نوآوری فولاد و دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: نخستین رویداد علمی و مهارت‌محور در حال حاضر با اعلام فراخوان و اخذ طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه شرکت‌کنندگان کار خود را آغاز کرده است و در این زمینه نیز با متخصصین و مهندسین مجتمع فولاد صنعت بناب همکاری لازم را می‌کنیم.


بومی‌سازی امری مهم است


محمد کشانی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه بناب در حوزه های علمی و صنعتی گفت: شهرستان بناب به دلیل بهره‌مندی از صنایع مختلف به ویژه صنعت فولاد نقش ویژه‌ای در اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور دارد و با وجود مراکز علمی و دانشگاهی با ایجاد هم‌افزایی و همکاری‌های موجود میان صنعت و دانشگاه، علم، تخصص و فناوری در کنار هم قرار گرفته و رشد و توسعه صنعت و تربیت نیروی کارآمد و عملگرا را برای تعالی صنعت و تولید شهرستان میسر می‌کند.


مدیرعامل فولاد صنعت بناب رشد و توسعه این صنعت در این منطقه را منوط به تکمیل زنجیره آن دانست و عنوان کرد: ادامه فعالیت واحدهای فولادی در استان آذربایجان‌شرقی و ایجاد بسترهای توسعه‌ای در این منطقه نیازمند توجه جدی به تکمیل زنجیره فولادی و ایجاد زنجیره ارزش است تا بتوانند ادامه فعالیت بدهند و در جهت توسعه گام بردارند.


عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور بومی‌سازی را امری مهم دانست و افزود : با توجه به اهمیت بومی‌سازی، همکاری صنعت با دانشگاه باید منجر به این نتیجه شود که بومی‌سازی به صورت علمی و عملی صورت پذیرد و دانشگاه در راستای ارتقای دانش و کسب تخصص لازم برای به‌روز کردن تکنولوژی نقش ویژه‌ای را باید ایفا بکند که در صورت ورود تکنولوژی از خارج نیز باید ساخت ماشین‌آلات در داخل و با تکیه بر توان داخلی به منظور ایجاد اشتغال و ارزش افزوده صورت پذیرد، بر همین اساس بومی‌سازی نیاز ضروری صنعت فولاد و سایر صنایعی است که به توسعه فکر می‌کنند.


کشانی درمورد اهداف و برنامه‌ریزی انجام شده و وضعیت فعلی مجتمع فولاد صنعت بناب نیز عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی صنعت فولاد در کشور و رکورد حاصل از مشکلات موجود در زنجیره فولاد، وضعیت بازار و تأمین انرژی، در تلاش هستیم با مدیریت هزینه‌ها،کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره‌وری، فعالیت مجموعه فولاد بناب دچار اختلال نشود و به فعالیت خود ادامه بدهد.


وی مطرح کرد: برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی خطوط تولید، افزایش ۵۰۰هزارتنی توان ذوب و ۸۰۰ هزار تنی نوردی مجموعه در دستور کار است که با حفظ نیروی انسانی و توانمندسازی آنان شرایط بهتری را در آینده داریم و با ایجاد طرح‌های توسعه‌ای امیدواریم فضای جدید اشتغال را نیز به‌وجود بیاوریم.


عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور از آمادگی لازم در صورت فراهم بودن شرایط برای همکاری با دانشگاه و سرای فولاد این شهرستان خبر داد وافزود: این همکاری باید در راستای کاربردی کردن و عملگرایی برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی صورت گرفته و در صدد کمک به تولید اقتصادی و رشد و اعتلای واحدهای تولیدی برآید.


انتهای پیام/۴۱۱۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته