دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 16:18

معرفی بهترین و ارزان ترین روش کاشت مو

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد بسیاری را نیز درگیر خود کرده ریزش موست. این عارضه روش­های درمان متفاوتی دارد که در این صفحه قصد داریم درباره بهترین و ارزان­ترین روش­های کاشت مو مطالبی را ارائه کنیم.
کد خبر : 643573
image-20220223161533-1.png



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد بسیاری را نیز درگیر خود کرده ریزش موست. این عارضه روشهای درمان متفاوتی دارد که در این صفحه قصد داریم درباره بهترین و ارزانترین روشهای کاشت مو مطالبی را ارائه کنیم.


علت این ریزش چیست؟


درمان این عارضه چه روشهایی دارد؟


باید بدانید ریزش مو به صورت ناگهانی یا تدریجی اتفاق میافتد و این ریزش میتواند دائمی یا موقتی باشد! درواقع با بالا رفتن میزان سن افراد، ریزش مو به صورت معمولی ادامه خواهد داشت اما دیگر سلولهای مربوطه توانایی جایگزینی این موهای از دست رفته را ندارند. همچنین باید بدانید این ریزش مو معمولا به علت استرس، مشکلات جسمانی، مصرف برخی داروهای خاص، کمبود ویتامینها و عوامل دیگر اتفاق میافتد.



افرادی که درگیر ریزش مو هستند معمولا به سراغ درمانهای پزشکی میروند ما نیز در این مقاله سعی داریم دربارهی بهترین روشهای کاشت مو اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهیم.



کاشت موی طبیعی


کاشت موی طبیعی روشی است که با برداشت فولیکولها صورت میگیرد. در این روش فولیکولهای جدا شده به بخشهای کم پشت مو افزوده شده و نکتهی بسیار مهم این روش این است که افرادی قصد کاشت مو دارند باید دارای بانک موی مناسبی باشند تا نتایج حاصله ایدهآل باشد.


آشنایی با روشهای مختلف کاشت مو


امروزه روشهای بسیار متفاوتی برای کاشت مو وجود دارد و در این زمینه پزشکان با انجام معاینات مختلف مناسبترین روش برای کاشت مو را به شما پیشنهاد میدهند و کاشت مو با کمترین میزان تهاجم و بروز هرگونه حساسیتی انجام میشود.


مابین روشهای مختلف جهت کاشت مو روش FUT یک روش معمول بوده که در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین نتایج این روش عموما مورد قبول واقع گردیده و نوع پیشرفتهتر آن یعنی روش super fue plus یکی از جدیدترین روشهای کاشت موست.


معرفی بهترین و ارزان ترین روش کاشت مو



کاشت مو به روش FUT


در این روش یک برش نواری شکل در قسمت پشتی سر ایجاد شده تا فولیکولهای مورد نظر از این بخش جدا شود. سپس در مرحله بعد ناحیه برش داده شده را بخیه میزنند. در پایان پس از کاشت فولیکولها سر پانسمان شده تا از هر دو ناحیه کاشت و برداشت مو محافظت شود.


باید بدانید در این روش برش نواری ایجاد شده در پشت سر با تشکیل اسکار زخم همراه است که البته این برش معمولا توسط موهای قسمتهای دیگر سر پوشیده میشود.


جالب است بدانید در گذشتهای نه چندان دور این روش تنها روش مورد تایید کاشت مو بود اما هماکنون روشهای جدیدتری نیز مورد استفاده قرار میگیرد.


روش FUT چه مزایایی دارد؟


* در این روش جداسازی گرافتهای مو با سرعت بالاتری انجام میشود..


* گرافتها در این روش حداقل آسیب را دریافت میکنند.


* هزینهی این روش نسبت به سایر روشهای کاشت مو پایینتر است.


* انتخاب فولیکولهای برداشته شده در این روش از مناسب ترین محلها و قویترین گرافتها انجام میشود.


روش FUT چه معایبی دارد؟


* در این روش از گرافتهای پایین گردن و بدن افراد استفاده نمیشود.


* افرادی که پوست سر سفتی دارند نمیتوانند از این روش استفاده کنند.


* تا دو ماه بعد از کاشت به این روش انجام فعالیتهای فیزیکی و ورزشی امکان پذیر نیست.


* این روش دوره نقاهت نسبتا طولانی دارد.


* در این روش زخم در محل برداشت باقی میماند.


معرفی بهترین و ارزان ترین روش کاشت مو


کاشت مو به روش FIT


در این روش هر واحد فولیکول با استفاده از ابزار مخصوصی جدا شده و بعد از نگهداری داخل محلولی مخصوص و بیحس کردن ناحیه گیرنده، این واحدهای نگهداری شده از طریق سواخهای ایجاد شده کاشته خواهد شد.


جالب است بدانید تعداد فولیکولهای برداشت شده در این روش بستگی به تراکم مورد نیاز داشته و مراحل انجام این روش به طور معمول بین 5 تا 7 ساعت طول خواهد کشید.


روش FIT چه مزایایی دارد؟


* دوران نقاهت این روش نسبت به روش FUT کوتاهتر است.


* این روش بدون درد و خونریزی بود و جای زخم و اسکار در این روش باقی نمیماند.


* در این روش بر خلاف روش FUT امکان برداشت مو از موهای بدن نیز وجود دارد.


روش FIT چه معایبی دارد؟


* سرعت برداشت گرافت در این روش پایین است.


* رسیدن به تراکم بالا در این روش نیازمند جلسات بیشتر میباشد.


کاشت مو به روش SUT


کاشت مو به این روش تقریبا مشابه روش FIT میباشد و تنها تفاوت آن برداشت فولیکولها با استفاده از دستگاه های مخصوص است. مهمترین ویژگی این روش این است که در این روش میزان آسیب به فولیکولها بسیار کمتر از روشهای دیگر بوده و در صورت تراکم مناسب، برداشت بیش از 14000 فولیکول در این روش کاملا امکان پذیر است.


کاشت مو به روش SUT روش کم تهاجمی بوده و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است این روش بدون ایجاد جای زخم و اسکاری روشی بسیار محبوب بوده اما باید توجه داشت هزینه کاشت مو با استفاده از این روش نسبت به روشهایی مانند FUE، FIT و... به مراتب بیشتر میباشد.


کاشت مو به روش میکروگرافت


در کاشت مو به این روش برداشت فولیکولها با استفاده از هولدرهای مخصوص الکتریکی انجام میشود و به همین دلیل میزان خطای انسانی در این روش تقریبا به صفر میرسد. همچنین باید بدانید در این روش مراحل جراحی با سرعت بالاتری انجام شده و جای زخمی باقی نمیماند.


کاشت مو به روش میکروگرافت چه مزایایی دارد؟


* در این روش نسبت به روشهای دیگر امکان برداشت تعداد بیشتری از گرافتها وجود دارد.


* به دلیل استفاده از میکروموترها تراکم موهای کاشته شده در این روش بالاست.


* سرعت کاشت در این روش نسبت به روشهای دیگر بیشتر است.


و در پایان ...


همانطور که در مطالب بالا اشاره شد روشهای متفاوتی جهت کاشت مو و کاشت ابرو وجود داشته که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما در مطالب بالا بهترین و ارزانترین روشهای کاشت مو را به شما عزیزان معرفی کرده و امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد. همچنین باید بدانید هزینه کاشت مو معمولا بستگی به کلینیک انتخابی و روش کاشتی دارد که شما میخواهید از آن استفاده کنید.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته