دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 11:08
ناظم مطرح کرد؛

فضای مجازی در چه صورت برای جامعه آسیب‌زا می‌شود؟

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد تأکید کرد که هیچ‌گونه محدودیتی برای فضای مجازی وجود ندارد و نفوذ از طریق این فضا درصورت مدیریت نکردن می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب‌زننده باشد.
کد خبر : 643411
الهام آزاد



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، سومین کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد با موضوع «گرایش به شبکه‌های اجتماعی موجب کاهش سرانه مطالعه کتاب در کشور شده است» با حضور دانشجویان موافق، مخالف، مسعود نصری، الهام ناظم و مهدی حمیدخانی به عنوان داور در این دانشگاه برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


رقابت ۲۰ گروه دانشجویی در رقابت‌های کرسی‌های آزاداندیشی




عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد در حاشیه این کرسی گفت: فضای مجازی مفهومی است که از چند سال گذشته به‌عنوان مهمان به خانه‌های ما وارد شد و نه‌تنها ناگزیر از پذیرش هستیم؛ بلکه احساس نیاز به آن موجب نفوذ بیشتر در زندگی افراد شده است.


الهام ناظم افزود: هیچ‌گونه محدودیتی برای فضای مجازی وجود ندارد و نفوذ از طریق این فضا درصورت مدیریت نکردن می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب‌زننده باشد.


وی درباره تأثیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر سرانه مطالعه هم بیان کرد: فضای مجازی نه‌تنها آسیب‌زا نیست، بلکه سهولت دسترسی به منابع می‌تواند انگیزه بهتری به شخص برای افزایش مطالعه بدهد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد با بیان اینکه افراد بسیار در جامعه توهم مطالعه دارند، تأکید کرد: این افراد به دلیل اینکه مطالعه هدفمندی نداشته‌اند در هر زمینه‌ای خواهان به دست آوردن اطلاعات سطحی هستند.


ناظم افزود: این افراد اطلاعات بدون سند و داده‌های بدون تحلیل از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند که این اطلاعات نه‌تنها سودمند نبوده و کمکی به رشد سرانه مطالعه نمی‌کند؛ بلکه در بیشتر مواقع این داده‌های نادرست و انتشار آن در هرکدام از زمینه‌ها می‌تواند گریبان فرد و جامعه را بگیرد و بر جامعه اثر سوء و مخرب داشته باشد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته