دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 09:28

واکنش روسیه به تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو

سفیر روسیه در واشنگتن با محکوم کردن تحریم‌های جدید علیه مسکو اعلام کرد کشورش خواهد توانست در برابر این فشارها مقاومت کند.
کد خبر : 643375
آناتولی آنتونوف



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به اقدام واشنگتن در اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو به دلیل تحولات اوکراین و اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوگانسک واکنش نشان داد.


آنتونوف گفت: «هیچ شکی وجود ندارد که تحریم‌های اعمال‌شده علیه ما شدیداً به بازارهای مالی و انرژی جهانی ضربه خواهد زد. ایالات‌متحده هم از این موضوع در امان نخواهد ماند و شهروندان عادی عواقب کامل افزایش قیمت‌ها را احساس خواهند کرد».


ایالات‌متحده در رابطه با تحولات اخیر اوکراین و اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوگانسک از اوکراین، اولین تحریم‌های خود علیه مسکو را اعلام کرد.


تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک‌های روسیه و چند مقام این کشور را هدف قرار داده است. بانک توسعه و امور اقتصادی خارجی «ونش اکونومبانک» و بانک « Promsvyazbank» روسیه با این ادعا که در تأمین مالی بودجه عمومی و دفاعی روسیه نقش بسزایی دارند، در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.


وزارت خزانه‌داری آمریکا نام سه بازرگان روسی را به همراه اعضای خانواده‌شان منتشر کرد و آن‌ها را در لیست تحریم‌ها قرار داد. این وزارت مدعی شد که افراد تحریم شده، جزو حلقه داخلی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هستند.


سفیر روسیه در آمریکا به واشنگتن هشدار داد، اعمال تحریم‌ها علیه روسیه هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. آنتونوف گفت: «تصور اینکه کسی در واشنگتن امیدوار باشد که روسیه با تهدید اعمال محدودیت‌ها سیاست خارجی خودش را تغییر خواهد داد، بسیار سخت است».


وی افزود: «من حتی یک روز را به خاطر ندارم که کشورمان بدون محدودیت‌های اعمالی جهان غرب زندگی کرده باشد. ما یاد گرفته‌ایم که در چنین شرایطی کار کنیم نه‌تنها برای اینکه بقا داشته باشیم بلکه کشورمان را هم توسعه دهیم».


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب