دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 09:06

ژاپن و استرالیا تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کردند

نخست‌وزیر ژاپن از اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین خبر داد.
کد خبر : 643363
ژاپن - روسیه



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از تاس، فومیو کیشیدا گفت: ژاپن به دلیل به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از اوکراین به‌وسیله مسکو، تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کرد.


تحریم‌های ژاپن شامل ممنوعیت صادرات از جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک، مسدود کردن دارایی‌های مقام‌های روسیه و ممنوعیت صدور روادید برای نمایندگان این کشور می‌شود.


توکیو همچنین تحریم‌هایی را علیه روسیه در رابطه با بدهی‌های دولتی اعمال و تجارت اوراق قرضه جدید روسیه در ژاپن را ممنوع کرد.


نخست‌وزیر ژاپن عنوان کرد: در صورت افزایش تنش در محیط پیرامونی اوکراین، توکیو اقدامات محدودکننده بیشتری علیه روسیه در نظر خواهد گرفت.


ژاپن همچنین از روسیه خواست تا به حل‌وفصل دیپلماتیک وضعیت اوکراین بازگردد.


از سوی دیگر اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد کشورش با هماهنگی شرکای خود مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه به دلیل به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از اوکراین اعلام خواهد کرد.


موریسون گفت: کاملاً غیرقابل‌قبول است روسیه به همسایه خود ضربه بزند. دولت استرالیا فوری تحریم‌هایی را علیه افراد اعمال خواهد کرد. ما همچنین تحریم‌های موجود در شبه‌جزیره کریمه و سواستوپل را به مناطق دونتسک و لوگانسک گسترش خواهیم داد.


وی افزود: ما در ابتدا ممنوعیت ورود و تحریم‌های مالی هدفمندی علیه هشت عضو شورای امنیت ملی روسیه اعمال خواهیم کرد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته