دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1400 - 12:10

قیمت فرش ماشینی 12 متری ارزان و جدید در سال 1400

قیمت فرش ماشینی باتوجه به المان های مختلفی مشخص می شود که مهمترین آن اندازه و جنس نخ خاب فرش است. درحال حاضر شرکت های تولید کننده فرش ها را در اندازه های مختلفی همچون 12، 9، 6 و کناره تولید می کنند. فرش ماشینی 12 متری یکی از پرطرفدارترین ابعادی است که نمونه های متنوعی از آن را می توان در خانه مشاهده کرد.
کد خبر : 642619
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا قیمت فرش ماشینی باتوجه به المان های مختلفی مشخص می شود که مهمترین آن اندازه و جنس نخ خاب فرش است. درحال حاضر شرکت های تولید کننده فرش ها را در اندازه های مختلفی همچون 12، 9، 6 و کناره تولید می کنند. فرش ماشینی 12 متری یکی از پرطرفدارترین ابعادی است که نمونه های متنوعی از آن را می توان در خانه مشاهده کرد. طول این فرش 4 و عرض آن 3 متر است و نسبت به دیگر ابعاد دارای قیمت بالاتری نیز می باشد. البته نکته ای که هنگام خرید فرش 12 متری باید درنظر داشت شانه و تراکم آن است.


فرش های 12 متری دارای تنوع بالایی بوده و به صورت 700، 1000، 1200، 1500 و 1600 شانه بافته می شوند. زمانی که نام فرش 12 متری درمیان باشد به طور معمول نمونه های 700 و یا 1200 شانه بیشتر در ذهن خطور می کند. قیمت فرش ماشینی 12متری 1200 شانه درمقایسه با نمونه های 700 و یا 1000 بالاتر است اما نسبت به فرش های 1500 شانه ارزانتر به فروش می رسد.


یکی از مهمترین فاکتورها در قیمت گذاری فرش 12 متری جنس الیاف آن است. بهترین مدل های فرش 12 متری با استفاده از الیاف اکریلیک بافته می شوند که جزو برترین نمونه های نخ بوده و طول عمر و ماندگاری بالایی دارد. طبق تحقیقات به عمل آمده فرش ماشینی حدود 90 درصد از خانه های ایرانی را به خود اختصاص داده و اغلب افراد از ابعاد 12 متری در خانه خود استفاده می کنند.


صنعت تولید فرش بخش مهمی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده و می توان آن را یکی از عوامل مهم ارزآوری در کشور دانست. در حال حاضر بیش از 1000 واحد تولید فرش در کشور فعالیت دارند که بخش عمده ای از آن در شهرهای کاشان، اصفهان و قم مستقر هستند. شهر کاشان نیز توانسته 75 درصد از تولید فرش ماشینی را در اختیار بگیرد و یکی از قطب های اصلی تولید این کالای ارزشمند محسوب می شود.


خرید فرش 12 متری با بهترین قیمت


یکی از اصلی ترین عوامل در هنگام خرید فرش میزان بودجه ای است که افراد در اختیار دارند. پیش از اقدام برای خرید فرش 12 متری ابتدا باید به فضای موردنظر خود توجه کرده و هزینه مشخصی را برای آن درنظر بگیرید. از آنجایی که هر ساله مبلغ فرش به صورت بی رویه ای افزایش می یابد نمی توان انتظار داشت که فرشی ارزان قیمت و با طول عمر بالا پیدا کرد. در اصل فرشی که خریداری می شود قرار است سالیان متمادی میهمان خانه تان بوده و شاهد رفت و آمد های مکرری باشد. یک فرش ماشینی زمانی خوب باقی می ماند که نسبت به نگهداری آن توجه کافی شده باشد. نکته ای که باید درنظر داشت این است که خرید فرش 12 متری باکیفیت و خوب مستلزم پرداخت هزینه بالاتر نیز است.


یکی از ساده ترین روش های خرید فرش ماشینی 12 متری با قیمت مناسب خرید بدون واسطه از کارخانه است. برای اینکار هم می توان حضوری به کارخانه تولید کننده رفت و هم می توان به صورت غیرحضوری اقدام به خرید کرد. خرید حضوری به دلایل مختلفی همچون دور بودن کارخانه و تقبل هزینه های حمل بالا کار ساده ای نبوده و اغلب افراد ترجیح می دهند فرشی باکیفیت را با مناسبترین قیمت خریداری کنند. این روزها بیشتر فروشگاه های فرش به صورت بدون واسطه اقدام به فروش کرده اند و طرح های متنوعی را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار متقاضیان قرار می دهند.


فرش ماشینی خوب دارای ویژگی های مختلفی است که باید هنگام خرید به آن ها توجه داشت. در یک فرش ماشینی باکیفیت از الیاف مرغوب اکریلیک استفاده شده و دارای طرح و نقشه منسجم و ریزی است. درخصوص نخ تار و پود نیز الیاف پلی استر به کار گرفته شده که موجب میشود کیفیت و طول عمر فرش به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. تولیدکنندگان فرش ماشینی از تکنولوژی روز دنیا استفاده می کنند تا محصول نهایی کیفیت بالایی داشته باشد.. تمام این موارد در تعیین قیمت فرش ماشینی تاثیر دارد و می توان قیمت یک فرش ماشینی 12 متری را نیز بر همین مبنا مشخص کرد.


قیمت فرش ماشینی 12 متری ارزان و جدید در سال 1400


مدل های فرش ماشینی 12 متری


پیشرفت تکنولوژی و طراحی های متنوع موجب شده تا فرش ماشینی 12 متری در مدل های مختلفی روانه بازار شده و پاسخگوی نیاز هر سلیقه ای باشد. اگر سری به فروشگاه های فرش زده و یا سایت های عرضه کننده فرش ماشینی را بررسی کنید متوجه این تنوع بالای طرح و نقشه خواهید بود. ساده و برجسته بودن نیز از دیگر مواردی است که در قیمت فرش 12 متری نقش دارد. طرح های افشان و یا ترنج دار بیشترین نظرها را به خود اختصاص داده اند اما حضور یک فرش 12 متری با طرح خشتی در خانه می تواند زیبایی وصف ناپذیری را به دکوراسیون این فضا ببخشد. یکی از بهترین راه های خرید فرش مراجعه به فروشگاه های حضوری است. در این حالت می توان طرح های مختلف را از نزدیک دیده و بهترین گزینه را انتخاب کرد.


اگر علاقه ای به گشتن در فروشگاه های فرش را ندارید و یا ترافیک به نظرتان کلافه کننده می رسد می توانید به سایت های فروش فرش مراجعه کرده و به راحتی اقدام به خرید نمائید. بسیاری از تولیدکنندگان فرش امکان خرید غیرحضوری را با قیمت بسیار مناسبی برای مشتریان فراهم کرده اند تا اشخاص هیچ دغدغه و نگرانی ای دراینخصوص نداشته باشند.


در حال حاضر فروشگاه اینترنتی فرش عالی قاپو فرش های 12 متری را باتوجه به شانه و تراکم آن ها به قیمت زیر عرضه کرده است.


فرش ماشینی 700 شانه با تراکم 2550 ـ 73000000 ریال


فرش 1000 شانه با تراکم 3000ـ 90700000 ریال


فرش 1200 شانه با تراکم 3600 ـ 93800000 ریال


فرش 1500 شانه با تراکم 4500 ـ 118200000 ریال


به تازگی طرح های جدیدی نیز وارد بازار شده که با دستگاه های 1500 شانه بافته شده اند اما تعداد گره های آن در هر یک متر مربع 1200 گره است. به این دسته از فرش ها طرح های 1500 گفته می شود که از لحاظ ظرافت طرح و ریز بافتی همچون فرش های 1500 شانه هستند. قیمت 12 متری این دسته از فرش ها نیز 99500000 ریال است که در مدت زمان کوتاهی توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند.



انتهای پیام/ ر





انتهای پیام/

برچسب ها: فرش ماشینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته