دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1400 - 00:01
تحلیلگر لبنانی- استرالیایی در مصاحبه با آنا:

بزرگترین موفقیت ایران، مهار صهیونیسم بود/ تلاش غرب برای مقابله با تفکر مقاومت در منطقه

به عقیده حسین دیرانی امنیت کنونی بسیاری از ملل منطقه غرب آسیا درگرو جان‌فشانی نیروهای میدانی جمهوری اسلامی ایران در مهار رژیم صهیونیستی است.
کد خبر : 642272
حسین الدیرانی

گروه جهان خبرگزاری آنا- محمد جعفری؛ بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مسائل سیاسی و امنیتی در منطقه غرب آسیا و حتی در سطح جهان بر این امر تأکید دارند که اگر تفکر ظلم‌ستیزانه برآمده از انقلاب اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا رشد نکرده و رژیم غاصب صهیونیستی را مهار نکرده بود مشخص نبود که وضعیت کنونی منطقه از بابت ثبات و امنیت در چه بحرانی به سر می‌برد.


برای روشن‌تر شدن نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی در مبارزه با توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و اهمیتی که اندیشه مقاومت در تعمیق امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا داشته گروه جهان خبرگزاری آنا پای صحبت "حسین دیرانی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی ساکن بندر سیدنی در استرالیا نشسته است.


آنا: شما از کارشناسان آشنا به تحولات چند دهه اخیر در منطقه هستید؛ چه جایگاهی برای جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات در منطقه قائلید؟


دیرانی: از اولین ساعات پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) و تا به امروز به رهبری آیت‌الله سید علی خامنه‌ای تلاش و کوشش برای برقراری و صیانت از امنیت و ثبات در خاورمیانه علیرغم همه چالش‌ها و تهدیدهایی که ایران با آن مواجه بوده در دستور کار تهران قرار داشته است. اولین اولویت برای برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه، رفع موانع و تهدیدات است و بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و ثبات همین رژیم صهیونیستی است. این رژیم نژادپرست آپارتاید صهیونیستی مقابل چشمان سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری فجیع‌ترین جنایات را علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد و منازل و اموال آنان را از بین می‌برد و مردم بی‌گناه فلسطین را پس از سرقت اموالشان به زندان‌های تاریک می‌اندازد.


بزرگترین موفقیت ایران، مهار صهیونیسم بود/ تلاش غرب برای مقابله با تفکر مقاومت در منطقه
سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان در منطقه


مهار رژیم صهیونیستی مهار بی‌ثباتی در منطقه است


رژیم صهیونیستی همان‌گونه که امام راحل فرمودند به‌واقع غده سرطانی است لذا جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی و مؤثر خود را در منطقه برای رفع این شر، سرطان و خطر و جلوگیری از بدست آوردن کنترل بر کل منطقه از همان ابتدای پیروزی انقلاب شروع کرد. برقراری امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا بدون فداکاری و رویارویی مستقیم با دشمنان یعنی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن محقق نمی‌شد برای همین موضوع بود که جمهوری اسلامی ایران که در صف اول مبارزه علیه صهیونیست‌ها بوده است به‌عنوان تهدیدی برای تل‌آویو و حامیان غربی‌اش تلقی می‌شود.



حربه‌ دیگری که سلطه‌گران غربی به‌ویژه آمریکا به آن روی آورد فراهم ساختن زمینه برای سازش برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی بود



متأسفانه برخی رژیم‌های منطقه ازجمله کشورهای عرب جنوب خلیج‌فارس فقط به فکر تاج‌وتخت خود هستند و برای خرید تسلیحات غربی منابع و منافع مردم خود را به جوی آب می‌ریزند.


آنا: یعنی به عقیده شما وقوع انقلاب اسلامی در ایران به دلیل ماهیت ضد ظلم و ستمی که داشت به مبارزه با آنانی برخاست که منطقه را بی‌ثبات و در اختیار خود می‌خواستند؟


دیرانی: بله کاملاً درست است. اولین میخی که بر تابوت استعمار در منطقه غرب آسیا در دوران معاصر کوبیده شد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود. این انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود که به مبارزه با رژیم‌های فاسد و جنایت‌کار منطقه برخاست.


آنا: استعمارگران و سلطه‌جویان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در مقابل دست به چه اقداماتی زدند؟


دیرانی: مطمئناً در چهار دهه گذشته سلطه جویان غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها تمام توان نظامی، رسانه‌ای و فرهنگی خود را برای مقابله با این چالش جدید که پروژه‌های آن‌ها در منطقه را تهدید می‌کرد بسیج شدند.




بیشتر بخوانید:


پژوهشگر لبنانی: رژیم صهیونیستی همچون یک بیماری‌ واگیردار جهان اسلام را تهدید می‌کند


برگزاری وبینار مجمع جهانی صلح اسلامی با محوریت آپارتاید؛ آمریکا و صهیونیسم


قدردانی هنیه از رهبر معظم انقلاب به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین


رئیس جمعیت علمای عراق: «شهید سلیمانی» به دلیل مبارزه با داعش ترور شد




جنگ تجاوزکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم بعثی صدام حسین که هشت سال به طول انجامید، اولین پروژه‌ای بود که هدف آن نابودی جمهوری اسلامی ایران و رفع خطر آن بود، چراکه برای کشورهای استعمارگر ایجاد یک نظام سیاسی مستقل و ظلم‌ستیز قابل‌تحمل نبود.


پس از گذشت هشت سال از این تجاوز به جمهوری اسلامی، وقتی پروژه آن‌ها برای برچیدن این کشور جوان با شکست مواجه شد، دشمن آمریکایی علاوه بر جنگ، بدترین محاصره اقتصادی، مالی و صنعتی را علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت، اما رهبری با درایت در ایران این تهاجم و محاصره را به فرصتی برای آزادسازی انرژی‌های علمی مردم خود تبدیل کرد و ایران به‌سرعت در زمینه علمی و نظامی رشد کرد.


پیشرفت‌های صنعتی، علمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۳ سال پس از انقلاب در بسیاری از زمینه‌ها اعم از فنی، نظامی و عمرانی از برخی کشورهای بزرگ بیشتر است و این امر توانایی جمهوری اسلامی در انتقال تجربیات و تخصص به دیگر ملل را افزایش داده است.


آنا: از دیگر ابزار سلطه گران برای به بحران کشیدن منطقه و هجمه علیه محور مقاومت به رهبری ایران صحبت بفرمایید.


دیرانی: پس از شکست پروژه آمریکایی‌ها برای بهره‌برداری از جنگ تجاوزکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران، معاندان وارد مرحله بسیار خطرناکی از رویارویی شدند. در این روند از عنصر نژادپرستی در برخی از کشورهای عربی استفاده شد و افکار افراطی وهابی تبدیل به گروه تروریستی داعش شد.


اما جمهوری اسلامی ایران به‌سرعت و با تمام نیروهای اقتصادی، مادی، نظامی و امنیتی خود برای مقابله با این خطر بزرگ که کشورهای محور مقاومت ازجمله ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را تهدید می‌کرد وارد میدان شد.



حضور مستمر نیروی‌های اقتصادی، نظامی، امنیتی، دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نقش آن را در برقراری امنیت و ثبات به همه کشورها و ملت‌های محور مقاومت افزایش داده است



این پروژه سلطه گران باهدف ایجاد تفرقه و دشمنی بین ملل مسلمان دنبال شد تا به فاجعه انسانی در منطقه کشیده شود.


این رویارویی بزرگ که جمهوری اسلامی ایران در کنار هم‌پیمانانش ازجمله عراق، سوریه و لبنان در برابر گروه تروریستی‌ آمریکایی- اسرائیلی داعش راهبری می‌کرد در ۳۱ آبان سال ۱۳۹۶ شکل دیگری به خود گرفت و درواقع با رقم زدن یک پیروزی بزرگ نشان داد که این توطئه دشمنان هم علیه ایران و محور مقاومت خنثی‌شده است.


قدردانی هنیه از رهبر معظم انقلاب به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین
دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر مقاومت اسلامی فلسطین حماس


حربه جنگ نیابتی نیز نتوانست ایران را از مبارزه علیه ظلم منصرف کند


در تاریخ فوق‌الذکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشت: «به‌عنوان سربازی که از سوی حضرت‌عالی در این عرصه منصوب‌شده‌ام، تکمیل عملیات آزادسازی آلبوکمال آخرین سنگر داعش و از ریشه درآوردن این درخت نفرین‌شده و شیطانی به نمایندگی از همه رهبران و مجاهدان گمنام در این میدان و هزاران شهید و مجروح ایرانی، عراقی، سوری، لبنانی، فلسطینی و پاکستانی را اعلام می‌کنم».


به‌واقع این همان نقش جمهوری اسلامی ایران در استقرار ثبات و امنیت واقعی در منطقه بود.


آنا: با این تفاسیر آیا چاره دیگری برای دشمنان محور مقاومت باقی مانده است؟


دیرانی: خب می‌توانم بگویم که فقط یک حربه هست که هنوز از آن استفاده می‌کنند و آن‌هم فشار اقتصادی یا به قولی تحریم اقتصادی علیه کشورهای مستقل و محور مقاومت است. دشمنان نتوانستند با جنگ مستقیم و تروریسم یا جنگ نیابتی جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند و روی به اعمال تحریم‌های گسترده آوردند تا ایران دست از نقش خود به‌عنوان حامی صلح و ثبات و امنیت در منطقه دست بردارد اما تابه‌حال شاهد بوده‌ایم که این حربه دشمنان هم نتیجه نداده است و ایران استوارتر از همیشه به راه خود ادامه می‌دهد.


یک حربه دیگر که سلطه‌گران غربی به‌ویژه آمریکا به آن روی آورد فراهم ساختن زمینه برای سازش برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی بود. برخی از کشورهای خودفروخته منطقه هم به این سازش تن دادند تا حکومت خود را حفظ کنند. این کشورها سازشگر با در اختیار دادن پایگاه به اجنبی‌ها خواستند تا رژیم‌های تارعنکبوتی حاکم بر خود را حفظ کنند.


اما به جرئت می‌توانم بگویم خداوند به کشورهای محور مقاومت جبهه‌ای جدید و مستحکم عطا فرموده است که جبهه انصار الله یمن است که بیش‌ازپیش با تهاجم جهانی به رهبری عربستان سعودی مواجه هستند اما در حال حاضر دست برتر را در مقابله با اشغالگران سعودی و اماراتی و مزدورانشان دارند.


حضور مستمر نیروی‌های اقتصادی، نظامی، امنیتی، دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نقش آن را در برقراری امنیت و ثبات به همه کشورها و ملت‌های محور مقاومت افزایش داده و همه را امیدوار می‌کند که مردم آزادیخواه جهان توان ایستادگی در برابر هژمونی و استعمار آمریکا و اسرائیل را دارند و خواهند توانست رژیم‌های شیطانی را سرنگون کنند.


انتهای پیام/۴۱۵۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته