دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1400 - 16:24
آوایی:

بهبود شرایط با تغییر هدف‌گذاری تحصیلات دانشگاهی از کمی به کیفی حاصل می‌شود

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هدف‌گذاری در زمینه تحصیلات دانشگاهی از کمی به کیفی تغییر یابد، بهبود شرایط اجتماعی، امنیتی و فرهنگی حاصل خواهد شد.
کد خبر : 642156
سیداحمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد دزفول

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دزفول، سیداحمد آوایی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد دزفول با اشاره به حمایت ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی از راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به توسعه آموزش عالی مردمی را حرکت خوبی در برنامه کشور دانست و اظهار کرد: اگر هدف‌گذاری در زمینه تحصیلات دانشگاهی از کمی به کیفی تغییر یابد، بهبود شرایط اجتماعی، امنیتی و فرهنگی حاصل خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح علمی جامعه تأثیرگذار بوده و خدمات خوبی به جامعه داشته و قطعاً با حمایت از این دانشگاه می‌توانیم موجب رشد و شکوفایی جوانان و مشتاقان تحصیل در کشور باشیم که در چهار دهه‌ای که از فعالیت این دانشگاه سپری می‌شود این موضوع قابل مشاهده است.(بیشتر بخوانید)


بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی با تغییر هدف‌گذاری تحصیلات دانشگاهی از کمی به کیفی حاصل می‌شود


نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم رقابت و انحصاری‌بودن در صنعت خودرویی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آن زمان که مردم تشنه علم بودند، انحصارطلبی وزارت علوم را کنار زد و موجب شکوفایی و خودباوری و رشد سطح سواد جامعه شد و بنده به‌عنوان نماینده شهرستان دزفول تمام‌قد از دانشگاه آزاد دزفول حمایت خواهم کرد و تمام تلاش خود را تا جایی انجام خواهم داد تا به شأن این دانشگاه پی ببرند.


سرپرست دانشگاه آزاد دزفول در این دیدار مهم‌ترین مسائل مشکلات و دغدغه‌های واحد را مطرح کرد و توضیح داد: بعضی از مسائل مربوط به دانشگاه با همکاری ادارات، سازمان‌ها قابل حل و فصل هستند و این مسائل باید با دید مثبت مسئولان مانند دوران شروع دانشگاه که مسئولان دست به دست هم دادند، حمایت شود تا دانشگاه از این شرایط رهایی یابد.


سیدمحمدمهدی صافی با اشاره به اینکه باید از دانشگاه‌های نسل اول و دوم که آموزشی و پژوهشی است، به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که دانشگاه مسئله‌محور، فناور و کارآفرین هستند، حرکت کنیم، عنوان کرد: دانشگاه آزاد دزفول ظرفیت و سرمایه‌های گرانبهایی در دسترس دارد که از آن جمله می‌توان به اعضای هیئت علمی متخصص و توانمند، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و فضاهای استاندارد آموزشی و مجتمع ورزشی که میزبان مسابقات ورزشی استانی و کشوری بوده است، اشاره کرد.


وی ادامه داد: بنابراین در شرایط فعلی، با انگیزه‌دادن به استادان و برنامه‌ریزی صحیح و فعال‌سازی ظرفیت دانشگاه، حرکت در این مسیر قابل انجام است و این هدف با تهیه نسخه برای حل مشکلات جامعه و صنعت برطرف خواهد شد.


بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی با تغییر هدف‌گذاری تحصیلات دانشگاهی از کمی به کیفی حاصل می‌شود


سرپرست دانشگاه آزاد دزفول خاطرنشان کرد: بحمدالله در دهه مبارک فجر، خط تولید ماده رهاساز در دانشگاه گشایش یافت که در صنایع سلولزی کاربرد دارد و با وجود هزینه کمتر، کیفیتی بالاتر از نمونه‌های خارجی دارد و این نمونه‌ای از مواردی است که تولید انبوه آن به حمایت مسئولان استانی و کشوری را نیازمند است.


در پایان این دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


انتهای پیام/۴۱۰۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
۰
آقای پوررضایی که عضو هیات رئیسه نیست. ایشان مدیر دانشجویی است و در همه امور واحد دخالت دارد و حتی هیات رئیسه را ایشان انتخاب می کند
هلدینگ شایسته