ایده طراحی بازی موبایلی «کُلمِجور» چگونه شکل گرفت؟
مهدی توکلی در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در دزفول با تشریح بازی موبایلی «کُلمِجور» اظهار کرد: با توجه به پیشرفت و فراگیر شدن تلفنهای هوشمند، کاربران برای پرکردن اوقات فراغت خود در هر زمان و مکانی مشغول بازی با تلفن همراه خود هستند و بازی موبایلی «کُلمِجور» بهعنوان یک ابزار سرگرمی و فرهنگی با استفاده از ظرفیتهای فرهنگی بومی شهر دزفول در محیط و کاراکترهای بازی موبایلی بهصورت غیرمستقیم به معرفی این شهر میپردازد.
بیشتر بخوانید:
اپلیکیشن گردشگری شهرستان دزفول (کُلمِجور) رونمایی شد
وی اضافه کرد: بازی موبایلی «کُلمِجور» از دسته بازیهای کلمات و دانستنیهاست که در سبک کژوال طراحی و در حال تولید است و اقوام مختلف در این بازی موبایلی محیطهای طبیعی، تاریخی، مذهبی را با پوشش محلی خود معرفی میکنند.
مدیر پروژه بازی موبایلی «کُلمِجور» تبیین کرد که در دادههای سوالی بازی کاربران باید به سوالات چهارگزینهای پاسخ دهند و از سوالات دزفولشناسی در موضوعات مختلف تاریخی، جغرافیایی، لغت، ورزشی، علمی، مشاهیر و ... استفاده شده است.
توکلی با بیان اینکه بازی موبایلی «کُلمِجور» مناسب سنین سه سال به بالا بوده و از طریق کافه بازار قابل دانلود است، اهداف این بازی موبایلی را «انتشار مرحله اول در شهرستان بهمنظور معرفی محصول بومی با ظرفیت و تاریخ شهر خود» و «انتشار مرحله دوم در تمام کشور با تغییر دادههای سوالی و ترکیبی از سوالات کشوری و شهرستانی بهمنظور جذب کاربران کشوری و استفاده از کاراکتر و محیط بومی دزفول برای معرفی ظرفیتهای گردشگری آن عنوان کرد.
وی در پاسخ به این سوال که بازی موبایلی «کُلمِجور» چه نوآوری در مقایسه با سایر برنامههای مشابه دارد، متذکر شد: از این دست بازیها قبلاً منتشر شده، اما این بازی بهعنوان نخستین بازی بومی با هدف ظرفیتهای گوناگون شهرستان دزفول بهخصوص جذب توریسم و رونق صنعت گردشگری است.
مدیر پروژه بازی موبایلی «کُلمِجور» یادآور شد: این بازی با هدف طراحی کاراکترهای بومی اقوام دزفول، طراحی محیطی از ظرفیتهای گردشگری تاریخی، مذهبی، طبیعی، تولید و استفاده از موسیقی بومی، تولید محتوای باکیفیت در فضای مجازی، زیبایی ظاهری و گرافیکی، پشتیبانی، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز این بازی برای سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت کاربران طراحی و تولید شده است.
توکلی افزود: بازی موبایلی «کُلمِجور ظرفیت معرفی محیطهای مختلف تاریخی، مذهبی، طبیعی، اقتصادی، معرفی انواع صنایعدستی، معرفی آداب و رسوم، معرفی اقوام و لباس محلی، معرفی موسیقی سنتی، معرفی غذا و ... را دارد که علاوه بر معرفی در محیط بازی در تولید محتوای فضای مجازی بازی بهعنوان بخش مارکتینگ بازی به جذب گردشگر و توریسم داخلی و حتی خارجی کمک خواهد کرد و با حضور گردشگران شاهد رونق مشاغل مربوط به حوزه گردشگری خواهیم بود.
انتهای پیام/۴۰۷۸/
انتهای پیام/