دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1400 - 13:48

برگزاری اجلاس مجازی جمع‌آوری کمک مالی جهان به افغانستان

منابع رسانه‌ای خبر داده‌اند که سازمان ملل متحد و دولت انگلیس  ماه آینده اجلاس جمع‌آوری کمک‌های مالی کشورهای جهان به افغانستان را به صورت مشترک برگزار خواهند کرد.
کد خبر : 641940
سازمان ملل



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خامه پرس، دولت انگلیس اعلام کرده است که میزبانی اجلاس مجازی جمع‌آوری ۴.۴ میلیارد دلار برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان را به‌صورت مشترک با سازمان ملل متحد بر عهده خواهد داشت.


در بیانیه مشترک منتشرشده توسط لندن و سازمان ملل آمده است که کشورهای کمک‌کننده، آژانس‌های سازمان ملل متحد و جامعه مدنی افغانستان باید در نشست آنلاین شرکت کنند اما تاریخ دقیق آن را مشخص نکرده است.


در همین حال، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفته است این اجلاس بر ارائه سرپناه، غذا و خدمات بهداشتی، به‌ویژه به زنان و دختران تمرکز خواهد داشت.


وی تأکید کرد که این کنفرانس فرصتی حیاتی برای جامعه جهانی است تا حمایت خود را در تلاش برای توقف بحران فزاینده بشردوستانه در افغانستان افزایش دهد زیرا نیاز به این کمک‌های مالی خیلی زیاد است و عواقب انفعال ویرانگر خواهد بود.


این نشست در حالی برگزار می‌شود که سازمان‌های بین‌المللی از کشورهای کمک‌کننده خواسته‌اند تا کمک‌های خود را به مردم آسیب‌پذیر افغانستان افزایش دهند، زیرا آن‌ها در بدترین وضعیت انسانی در جهان هستند.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته