دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1400 - 17:09

نماینده ویژه رئیس‌جمهور سابق افغانستان به کابل بازگشت

منابع رسانه‌ای از بازگشت نماینده ویژه رئیس‌جمهور سابق افغانستان به کابل خبر داده  و افزودند که وی مورد استقبال مقامات طالبان قرار گرفت.
کد خبر : 641120
افغانستان



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خامه پرس، عبدالسلام رحیمی نماینده ویژه محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در امور صلح روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ به کابل بازگشت و مورد استقبال گرم مقامات دولت سرپرستی طالبان قرار گرفت.


عبدالسلام رحیمی گفت که بازگشت او به افغانستان یک انتخاب نیست، بلکه یک تعهد است، زیرا او دیگر نمی‌خواهد در خارج از کشور زندگی کند و بدون توجه شرایط حاضر است در افغانستان بماند.


عبدالسلام رحیمی از تلاش دولت سرپرستی برای بهبود وضعیت افغانستان قدردانی کرد و متعهد شد که برای این هدف از هیچ تلاشی دریغ نکند.


امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرستی طالبان که از رحیمی استقبال کرد، این اقدام را مثبت دانست و از دیگر افغان‌های در تبعید خواست که به کشور بازگردند، زیرا کابل دیگر یک شهر نظامی نیست.


امیرخان متقی خطاب به عبدالسلام رحیمی گفت که اگر با سیاست‌های آن‌ها موافق نباشد می‌تواند علناً صحبت کند و در برنامه‌های گفت‌وگو و میزگردهای تلویزیونی شرکت کند.


در همین حال، انس حقانی یکی از اعضای کلیدی رهبری دولت سرپرستی طالبان گفت که تضاد در افکار امری عادی است و مردم برای آن نیازی به زندگی در تبعید ندارند.


عبدالسلام رحیمی رئیس دفتر محمد اشرف غنی، فرستاده صلح او و یکی از اعضای هیئت صلح در دوحه بود.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته