دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با آنا؛

هیچ کسی حق ندارد به بهانه اشباع بازار جلوی افزایش داروخانه‌ها را بگیرد

علی‌اصغر عنابستانی بابیان این‌که هیچ کسی حق ندارد به بهانه اشباع بازار جلوی افزایش داروخانه‌ها را بگیرد گفت: انجمن داروسازان برای اعطای مجوز داروخانه باید شایستگی افراد را بسنجد نه اینکه محدودیت ایجاد کنند.
کد خبر : 641902
داروخانه



علی اصغر عنابستانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره وجود انحصار در صدور مجوز داروخانه‌ها و عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری اظهار کرد: داروخانه را اگر به حساب یک کسب و کار بنگریم براساس قانون رقابت هیچ کسی حق ندارد به بهانه اشباع بازار جلوی افزایش داروخانه‌ها را در کشور بگیرد.


رئیس کمیته اشتغال و روابط کار مجلس شورای اسلامی افزود: نباید جلوی افزایش تعداد واحدهای یک کسب و کار در کشور را گرفت که بر اساس قانون رقابت این مسئله وجود دارد. بر اساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که فصل آخر آن قانون رقابت است نباید جلوی افزایش مجوزهای تاسیس داروخانه را گرفت.


این نماینده مجلس یازدهم گفت: انحصار از حوزه اعطای مجوز داروخانه جدید هم باید برداشته شود. کسی تحت این عنوان که بازار اشباع است و یا بازار جواب گوی این نیازها نیست و باید بین دو داروخانه فلان فاصله جغرافیایی رعایت شود نباید برای واحدهای کسب و کار و مردم محدودیت ایجاد کرد.


وی توضیح داد: مردم باید در کسب و کار آزاد باشند. اما داروخانه چون یک کار تخصصی است باید برای کسانی که در این زمینه تحصیل می‌کنند و به درجه متناسب و شایستگی لازم برای دایر کردن یک داروخانه می‌رسند نباید برای ایجاد داروخانه محدود شوند.


عنابستانی بیان کرد: انجمن داروسازان باید شایستگی افراد برای تاسیس داروخانه را احزار کند و ملاک‌هایی را قرار دهد تا شایستگی افراد را بسنجد نه اینکه محدودیت ایجاد کند. هر کسی که شایسته است باید بتواند در هر جایی که می‌خواهد داروخانه تاسیس کند و ما این مسئله را در قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار تصریح کردیم.


عنابستانی گفت: امیدوار هستیم که به قانون تمکین شود. بحث‌هایی مثل رقابت و اشباع بازار و جلوگیری از تاسیس داروخانه جدید بهانه است و هر کسی که می‌خواهد داروخانه‌ای ایجاد کند و شایستگی علمی دارد یا نه خودش باید تشخیص دهد که در بازار رقابت می‌تواند بماند یا نه.


انتهای پیام/۴۱۷۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته