دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1400 - 11:03

پیشرفت مورد انتظار برای تکنولوژی VoIP تا سال 2025

شایعه های زیادی در رابطه با آینده سیستم های ویپ وجود دارد. برخی می گویند پایان این تکنولوژی فرا رسیده اما چیزی که کارشناسان می گویند کاملا متفاوت با این ادعا است. بر اساس گفته های کارشناسان حوزه آی تی پیشرفت تکنولوژی VoIP بین سالهای 2019 تا 2025 بسیار چشمگیر خواهد بود.
کد خبر : 641878
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا شایعه های زیادی در رابطه با آینده سیستم های ویپ وجود دارد. برخی می گویند پایان این تکنولوژی فرا رسیده اما چیزی که کارشناسان می گویند کاملا متفاوت با این ادعا است. بر اساس گفته های کارشناسان حوزه آی تی پیشرفت تکنولوژی VoIP بین سالهای 2019 تا 2025 بسیار چشمگیر خواهد بود. این پیشرفت بیشتر به علت آینده عالی که برای این تکنولوژی انتظار می رود و همچنین صرفه جویی که در هزینه ها برای برقراری ارتباط به ارمغان می آورد اتفاق خواهد افتاد. تکنولوژی پیشرفته و گسترش اینترنت با سرعت بسیار بالا برای این سیستم ها سبب کاهش سرمایه گذاری های عظیم بر روی تجهیزات آنالوگ مخابراتی شده است. در حال حاضر سیستم های ویپ در حال تطبیق دادن خود با دوران فعلی هستند و تلاش می کنند که حضور و وجود خود را قدرتمندتر کنند. در این نوشتار قصد داریم کمی در مورد پیشرفت تکنولوژی VoIP و آنچه که برای آن تا سال 2025 انتظار می رود اتفاق بیفتد صحبت کنیم. اگر شما هم به مباحث تکنولوژی و آی تی علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی یک سیستم تلفنی مطمئن بر پایه تکنولوژی VoIP برای کسب و کار و مجموعه خود، می توانید به وب سایت آوای نوید (psyum.tel) مراجعه کنید


پیشرفت تکنولوژی VoIP در چند سال آینده چگونه خواهد بود؟


در نظم نوینی که بر دنیا حاکم است مرزی میان کشورها وجود ندارد و شرکت ها در حال توسعه در سراسر دنیا هستند. جدیدترین ترندی که شاهد آن هستیم تمرکززدایی است؛ برای مثال یک کمپانی طراحی و دیزاین در آمریکا خیلی راحت قادر است از یک طراح آسیایی، اروپایی، آفریقایی و به طو کلی از هر کجای دنیا برای کار خود بهره بگیرد.همچنین مدل هایی که برای بیزینس ها وجود دارند با توجه به رشد بی وقفه تکنولوژی مدام در حال تغییر هستند. علاوه بر این ترجیح نسل جدید کارهایی است که به شکل مستقل انجام می شوند. چرا که به این صورت آنها می توانند به راحتی به کشف هرآنچه که می خواهند بپردازند.


همه این تغییرات و نیازها سبب پیدایش یک نیاز دیگر شده اند: راهی ارزان تر به منظور برقراری ارتباط. پیش از ظهور و گسترش اینترنت برقراری تماس های راه دور بسیار پرهزینه بود، اما حالا به لطف تکنولوژی ویپ می توانیم تماس های تلفنی را بدون دغدغه هزینه بالا برقرار کنیم و همچنین کیفیت تماس بالایی هم در اختیار داشته باشیم.


لذا با بیشتر شدن ترند آزاد زندگی کردن ما می توانیم انتظار پیشرفت تکنولوژی VoIP به طرز چشمگیری را داشته باشیم .چرا که افراد به دنبال راهکارهای ارزان قیمت تر برای فرستادن پیام های خود، برقراری تماس های صوتی و تصویری و همچنین فرستادن عکس ها و فیلم ها و ... خواهند بود.


پیشرفت مورد انتظار برای تکنولوژی VoIP تا سال 2025


اندازه فعلی بازار ویپ و پیشرفت مورد انتظار برای این تکنولوژی در آینده


برای این که بتوانیم پیشرفت تکنولوژی VoIP را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید به اندازه فعلی که این تکنولوژی در بازار در اختیار دارد یا همان مارکت کپ آن بپردازیم. تا پایان سال 2018 اندازه بازار این تکنولوژی بیش از 20 میلیارد دلار بوده است. کارشناسان و رهبران صنایع تخمین می زنند که پیشرفت تکنولوژی VoIP تا سال 2025 کاملا چشمگیر خواهد بود و می توان رشدی 12 درصدی را برای آن متصور بود. این رشد 12 درصدی برای این تکنولوژی مارکت کپ ان را به 35 میلیارد دلار افزایش می دهد که رقمی کاملا قابل توجه و ارزشمند بوده و نقطه مقابل این شایعه که ویپ در حال نابودی است به شمار می آید. پس نه تنها باید منتظر مرگ تکنولوژی ویپ نباشیم بلکه بیشتر باید انتظار رشد و توسعه بی نظیر آن را بکشیم.


پیشرفت تکنولوژی VoIP و آینده آن با توجه به نوع بازاری که در اختیار دارد


بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود هاست آی پی PBX تا سال 2025 رشدی بیش از 15 درصد را تجربه کند. این نوع از ویپ هزینه هایی که در رابطه با آموزش کارکنان و تجهیزات هستند را به خوبی کاهش می دهند. برای همین هم هست که کمپانی ها اعم از کوچک و بزرگ بیش از هر زمان دیگری تمرکز خود را روی این حوزه گذاشته و به دنبال پیاده سازی آن هستند. بدون وجود سرمایه گذاری های بزرگ این تکنولوژی می تواند ویژگی های پیشرفته ارتباطات دوربرد از جمله صف تماس، پیام رسانی و همچنین متصدیان خودکار را در اختیار داشته باشد.


آینده و پیشرفت تکنولوژی VoIP با توجه به نوع دسترسی ها


در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی VoIP کمپانی های بین المللی همه تماس های خود اعم از تماس های داخلی و خارجی را به وسیله اینترنت برقرار می کنند. به همین علت هم تخمین زده شده که راهکارهای کامپیوتر به کامپیوتر ویپ در سال های آینده چیزی در حدود 10 درصد بیشتر شود. اپلیکیشن ها در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند و نرم افزارهایی ماندن اسکایپ که افراد را قادر به ارسال فایل ها و برقراری ارتباط می کنند در این راه پیشگام خواهند بود.


آینده بازار ویپ با در نظر گرفتن ابزارها و وسایل موجود


بعد دیگری که می توانیم به کمک آن پیشرفت تکنولوژی VoIP در آینده را مورد بررسی قرار دهیم مدیوم ها و ابزارهایی است که وجود داشته و یا ارائه میشوند. زمانی که تکنولوژی 5 جی به صورت گسترده وارد زندگی های ما شود قطعا استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی مانند اسکایپ و یا گوگل ویس به شکل قابل توجهی بیشتر خواهند شد. حتی برای برقراری تماس های داخلی هم افراد ترجیح می دهند از این سیستم ها بهره گرفته و ضمن برقراری یک تماس با کیفیت هزینه های خود را هم کاهش دهند. بنابراین کارشناسان پیش بینی می کنند بین سالهای 2019 تا 2025 رشد بزرگی در حدود 13 درصد را برای برای بازار ویپ شاهد خواهیم بود.


آینده بازار ویپ تلفن همراه با توجه به اپلیکیشن ها


داشتن کانال های ارتباطی قوی برای سیستم هایی مانند سیستم های بانکی، خدمات مالی و بیمه و ... به منظور برقراری ارتباط با مشتریان شان امری حیاتی به شمار می آید. لذا با رشد تکنولوژی های اینترنتی بخش BFSI برای برآورده کردن این نیاز خود –یعنی برقراری ارتباط- اقدام به استفاده از راه حل های ویپ کرده است. براساس برآوردها تا سال 2025 مارکت ویپ برای کسب و کارهای BFSI چیزی در حدود 15 درصد رشد خواهد داشت.


آینده بازار ویپ با توجه به منطقه جغرافیایی


و در آخرین بخش بررسی پیشرفت تکنولوژی VoIP نوبت به بررسی منطقه و نقش آن بر آینده این تکنولوژی می رسد. با توجه به نرخ بالای استفاده از تلفن های هوشمند، ضریب نفوذ بالای اینترنت، جمعیت زیاد و همچنین افزایش استفاده از اپلیکیشن های مبتنی بر ابر پیش بینی می شود که دو قاره آسیا و اقیانوسیه در استفاده از تکنولوژی ویپ پیشگام باشند. براساس برآوردهای کارشناسان تا سال 2025 مارکت کپ ویپ در این دو قاره بالغ بر 15 درصد رشد را تجربه خواهد کرد و سهم بزرگی از بازار رقابت را به خود اختصاص خواهد داد.


جمع بندی


یکی از تکنولوژی های فوق العاده به جهت برقراری ارتباط را می توان VoIP معرفی کرد. فناوری که از سیستم های برقراری ارتباط سنتی سریعتر و با کیفیت تر هستند و هزینه های کمتری را نیز به کاربر تحمیل می کنند. شایعه شده است که سیستم های ویپ رو به نابودی هستند اما این دقیقا عکس آن چیزی است که کارشناسان حوزه آی تی برای این تکنولوژی متصورند. کارشناسان تخمین می زنند پیشرفت تکنولوژی VoIP تا سال 2025 بیار چشمگیر بوده و رشدی در حدود 12 درصد را برای آن تخمین می زنند.



انتهای/ ر





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته