دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1400 - 10:29

10 نکته مهم در خرید و انتخاب فن کویل

انواع فن کویل به دلیل قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش در محیط، کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند. در زمان خرید این محصولات برای انتخاب فن کویل باکیفیت، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.
کد خبر : 641864
image-20220216102340-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا  هرچند ممکن است در ابتدای امر به نظر برسد که خرید فن کویل خیلی ساده است و شما می‌توانید در مدت کوتاهی گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید؛ اما زمانی که تصمیم به انجام این کار می‌گیرید، همه چیز جور دیگری به نظر می‌رسد. اولین مشکل زمانی پیش می‌آید که شما به سراغ وب‌سایت‌های فروش برای استعلام قیمت فن کویل می‌روید. در این هنگام است که با یک محدوده قیمتی بسیار گسترده مواجه خواهید شد که دلیل آن را نمی‌دانید. از سوی دیگر نمی‌دانید که کدام گزینه برای شما مناسب است و در نهایت چه مقدار باید برای این کار هزینه کنید. به همین دلیل ما می‌خواهیم نکاتی را به شما گوشزد کنیم که فرایند انتخاب را تا حد زیادی برای شما آسان می‌کنند. پس تا انتها با ما همراه شوید.



  1. تعیین نیاز


نخستین گام از فرایند خرید فن کویل این است که بدانید به چه محصولی نیاز دارید. برای تعیین این نیاز باید به سوال‌های مختلفی پاسخ دهید که مهم‌ترین آن‌ها از قرار زیر هستند:


- متراژ محیطی که قصد سرد کردن یا گرم کردن آن را دارید چقدر است؟


- نوع سیستم مرکزی گرمایش و سرمایش شما چیست؟


- آب و هوای منطقه‌ای که زندگی می‌کنید چگونه است؟


- واحد شما در کدام طبقه از ساختمان قرار دارد؟


- ابعاد محل نصب چقدر است؟


- می‌خواهید فن کویل را به صورت توکار نصب کنید یا روکار؟


پس از پاسخ به این سوالات تا حدی متوجه خواهید شد که باید به دنبال چه محصولی بگردید و در نهایت مناسب‌ترین گزینه برای شما کدام است. پس قبل از هر اقدامی باید یک کاغذ و قلم بردارید و پاسخ این سوالات را برای خودتان مشخص کنید.



  1. انتخاب نوع فن کویل


امروزه شما می‌توانید انواع مختلفی از فن کویل را در بازار پیدا کنید که به نام‌های زمینی، کاستی، کانالی، دیواری، سقفی توکار و سقفی روکار شناخته می‌شوند. باید بدانید که در نهایت همه این محصولات برای ایجاد گرمایش و سرمایش کارایی یکسانی دارند؛ اما تفاوت‌هایی در ساختار دارند که باعث می‌شود نوع نصب آن‌ها هم با یکدیگر فرق داشته باشد. برای مثال باید بدانید که فن کویل‌های کاستی معمولا صدای زیادی تولید می‌کنند و به همین دلیل مناسب نصب در راهرو یا مجتمع‌های شلوغ هستند. به علاوه انواع فن کویل زمینی و سقفی روکار هم زمانی استفاده می‌شوند که محل نصب قابلیت اجرای توکار فن کویل را نداشته باشد. اما اگر بتوانید کانال کشی را قبل از ساخت ساختمان انجام دهید یا امکان نصب سقف کاذب برای شما وجود داشته باشد؛ می‌توانید از فن کویل‌های کانالی یا سقفی توکار استفاده کنید.



  1. شناخت بهترین برندهای تولیدکننده فن کویل


10 نکته مهم در خرید و انتخاب فن کویل


زمانی که نیاز خود را مشخص کرده و تصمیم گرفتید که چه نوع فن کویلی را خریداری کنید؛ وقت آن رسیده است که بهترین برندهای فعال در این حوزه را بشناسید. امروزه برندهای ایرانی مختلفی در زمینه تولید انواع فن کویل فعالیت می‌کنند که از بهترین آن‌ها می‌توان به فن کویل تهویه، میدیا، سرما آفرین، تهویه آریا و آذر نسیم اشاره کرد. تمامی این برندها به دلیل کیفیت بالای محصولات خود موفق به کسب گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی زیادی شده‌اند. به علاوه محصولات آن‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند.




  1. توجه به ویژگی های محل نصب


از دیگر موارد مهمی که باید در زمان خرید فن کویل به آن دقت کنید؛ ویژگی‌های محل نصب است. در ابتدای امر باید در نظر بگیرید که آب و هوای حاکم بر منطقه شما از چه نوعی است. برای مثال اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید؛ باید محصولی را انتخاب کنید که ظرفیت بالایی داشته باشد. به این ترتیب می‌تواند در روزهای گرم به خوبی سرمایش مطبوع را ایجاد کرده و در شب‌های سرد کویری هم گرمایش مورد نیاز را در محیط تامین کند.


علاوه بر این باید ابعاد محل نصب را هم در نظر بگیرید. برای مثال اگر نمی‌خواهید که فن کویل بخشی از قسمت پایینی دیوارها را اشغال کند؛ پیشنهاد می‌دهیم که از نمونه های دیواری این محصول استفاده کنید که شباهت زیادی به کولر گازی دارند. به علاوه فن کویل‌های سقفی هم برای این منظور گزینه مناسبی هستند. علاوه بر این‌ها اگر واحد شما در نزدیکی پشت‌بام قرار دارد و یا ساختمان دیگری در اطراف شما نیست، نیاز به محصولی با ظرفیت بالا دارید که بتواند به خوبی از پس سرد و گرم کردن محیط برآید.



  1. محاسبه ظرفیت فن کویل


همان‌طور که گفتیم ظرفیت فن کویل مهم‌ترین ویژگی آن است که مقدار گرمایش و سرمایش تولیدشده توسط این محصول را تعیین می‌کند. در زمان خرید فن کویل باید دقت کنید که چه مقدار توان گرمایشی و سرمایشی برای شما مفید خواهد بود. برای این کار علاوه بر ویژگی‌های محل نصب، باید نوع کاربری محیط را هم در نظر داشته باشید. برای مثال ساختمان‌های اداری و تجاری که رفت و آمد زیادی دارند، در فصل زمستان گرم‌تر هستند اما در فصل تابستان نیاز به سرمایش بیشتری دارند. در حالی که ساختمان‌های مسکونی معمولا به میزان سرمایش و گرمایش یکسانی در طول سال نیازمند هستند. بر این اساس گفته می‌شود که برای هر متر مربع از ساختمان‌های کم‌جمعیت، ظرفیت 400 بی تی یو نیاز است؛ اما در ساختمان‌های پر رفت و آمد، این عدد به 500 BTU می‌رسد. پس برای محاسبه ظرفیت فن کویل، ابتدا متراژ محیط را در اعداد گفته شده ضرب کرده و سپس عدد به دست آمده را بر 26 تقسیم کنید. به این ترتیب می‌توانید به طور تقریبی ظرفیت مناسب ساختمان خود را به دست آورید.



  1. انتخاب فن کویل دو لوله یا چهار لوله


فن کویل‌ها بر اساس ساختار به دو دسته دو لوله و چهار لوله تقسیم می‌شوند. در فن کویل‌های دو لوله یک ورودی و یک خروجی برای آب گرم و سرد در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه این محصولات قادر هستند که در یک زمان تنها یکی از کارهای ایجاد سرما یا گرما را انجام دهند. اما مدل‌های چهار لوله ویژگی جالب توجهی دارند که می‌توانند در یک زمان هم عملکرد سرمایشی و هم عملکرد سرمایشی را از خود نشان دهند. به این معنا که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک محیط را گرم کرده و در همان زمان، بخش دیگری از محیط را خنک کنید. زیرا در ساختار این محصولات از دو لوله برای ورود و خروج آب گرم و سرد استفاده شده است.



  1. سطح صدای فن کویل


یکی دیگر از موارد مهمی که باید در زمان خرید فن کویل در نظر داشته باشید؛ سطح صدای تولیدشده توسط آن است. این میزان از صدا معمولا بر حسب دسی بل تعیین می‌شود و مقدار استاندارد آن بر اساس نوع کاربری ساختمان، ارتفاع سقف، نوع موتور فن کویل و سطح بدنه آن متفاوت است. محصولاتی که بدنه یکنواختی دارند، در مقایسه با سایر فن کویل‌ها لرزش کمتری دارند و صدای کمتری هم تولید می‌کنند. برای مثال انواع فن کویل آذر نسیم به دلیل داشتن موتور باکیفیت و بدنه یکپارچه، در دسته فن کویل‌ها بی صدا قرار می‌گیرند.



  1. فیلترهای دستگاه


به طور معمول در فن کویل‌های مختلف از انواع فیلترها برای تصفیه هوای خروجی استفاده می‌شود. این فن کویل‌ها می‌توانند ذرات موجود در هوا را جذب کرده و به این ترتیب از انتشار آلودگی‌ها در محیط جلوگیری کنند. جذب ذرات توسط فیلترها باعث می‌شود که آن‌ها به طور دائمی نیاز به تعویض یا شستشو داشته باشند. اگر می‌خواهید هزینه نگهداری فن کویل برای شما کاهش پیدا کند، باید محصولی را خریداری کنید که دارای فیلتر قابل شستشو است.



  1. قیمت فن کویل


10 نکته مهم در خرید و انتخاب فن کویل


همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم معمولا مهم‌ترین معیار برای انتخاب و خرید فن کویل، قیمت آن است. اما بد نیست بدانید که شما نباید این معیار را به عنوان اولین عامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری خود در نظر داشته باشید. بلکه زمانی که تصمیم خود را درباره نوع و ظرفیت فن کویل گرفتید؛ زمان بررسی قیمت آن فرا می‌رسد. در این زمان باید قیمت گزینه‌های محدودی را که در نظر دارید، در فروشگاه‌های معتبر مختلف استعلام بگیرید تا در نهایت با توجه به بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.



  1. خرید از فروشگاه معتبر


خرید فن کویل از یک فروشگاه معتبر خیال شما را از بابت کیفیت محصول راحت خواهد کرد. بر اساس گزارش آنا پرس، فروشگاه رجا تاسیس یکی از بهترین عرضه‌کنندگان انواع فن کویل در ایران است. شما می‌توانید انواع فن کویل‌های زمینی، کاستی، سقفی، کانالی و دیواری را از بهترین برندها در سبد محصولات این فروشگاه پیدا کنید. به علاوه قبل از خرید، می‌توانید از خدمات مشاوره تاسیسات رجایی استفاده کرده و ابهامات خود را در زمان خرید این محصولات برطرف کنید.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته