دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسعود اقبالی در گفت‌وگو با آنا:

استقلال به انسجام تیمی خوبی رسیده است/ شاگردان مجیدی درک و فهم فوتبالی دارند

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است آن چیزی که استقلال را از سایر تیم‌ها متمایز کرده وحدت و انسجام بازیکنان است.
کد خبر : 641797
دیدار تیم های استقلال و ذوب آهن

فرزانه شریفی - مسعود اقبالی در گفت‌وگوبا خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره وضعیت استقلال در لیگ برتر فوتبال گفت: استقلال تا به الان نتایج خوبی کسب کرده و در طول یک فصل است که می‌توان روند پیشرفت یک تیم را ارزیابی کنیم. من فکر می‌کنم با توجه به نتایجی که این تیم کسب کرده نشان داده در لیگ برتر و جام حذفی حرف‌های زیادی دارد و اگر با همین روند لیگ را ادامه دهد در جمع مدعیان قهرمانی خواهد بود.


وی گفت: البته در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و یک تیم برای موفقیت باید فاکتورهای زیادی داشته باشد؛ یکی از آنها عدم مشکلات مدیریتی و مالی است که البته تیم‌های ما همیشه با این مشکل روبه‌رو هستند. از سوی دیگر بازیکنان هر تیم نقش مهمی در موفقیت تیم دارند. با توجه به چند بازی اخیری که از استقلال دیدم هم در ترکیب تیم و هم نیمکت ذخیره تیم بازیکنان خوبی دارد و این به موفقیت آنها کمک زیادی می‌کند.
پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که منتقدان معتقدند استقلال خوب بازی نمی‌کند اما نتیجه می‌گیرد، گفت: طبیعی است که تیم‌ها در چنین شرایطی اول به دنبال کسب امتیاز باشند و پس از آن به فکر ارائه یک بازی تاکتیکی و زیبا. من فکر می‌کنم استقلال به لحاظ کیفی با سایر تیم‌های دیگر تفاوت ندارد و همه تیم‌ها در وهله اول به دنبال کسب امتیاز هستند تا ارائه یک بازی تاکتیکی. اما آن چیزی که باعث برتری استقلال شده وحدت و انسجام تیمی است که بازیکنان استقلال آن را دارند و توانسته‌اند در پست‌های مختلف به درک و فهم خوبی از فوتبال برسند.




بیشتر بخوانید؛


کسب امتیاز برای استقلال در اولویت است/ انتقاد از نحوه بازی آبی‌پوشان درست نیست


مجیدی مانند نوجوانان ذوق‌زده حرف می‌زند/ سرمربی استقلال از مردم اصفهان عذرخواهی کند




وی تاکید کرد: این بازیکنان باعث شدند تا خیال فرهاد مجیدی تا حدودی آسوده شود. اگر این تیم بتواند همین روند را حفظ کند قطعا شایسته قهرمانی است. البته کار در ادامه سخت خواهد شد؛ همه تیم‌ها در نیم فصل دوم نقاط ضعف خود را تقویت کردند و به دنبال نتیجه هستند تا امتیازی از دست ندهند، بنابراین باید همین روند را حفظ کنند تا در ادامه دچار مشکل نشوند. کادر فنی هم تا به اینجای کار خوب عمل کرده است. یکی از نقاط قوت تیم استقلال تقویت فاز دفاعی و هجومی این تیم است. البته الان بازیکنان جدید هم به استقلال آمده‌اند و باید به آنها زمان داد تا خودشان را نشان دهند.عیار یک بازیکن با چند بازی مشخص خواهد شد.


اقبالی با بیان اینکه در فوتبال ایران بهانه‌جویی همیشه بوده است، عنوان کرد: به بازیکن و اعضای کادر فنی باید فرصت داد تا توانمندی‌های خودشان را نشان دهند. اما یکی از مشکلات اصلی فوتبال ایران این است که اگر تیم ببازد کادر فنی همه چیز و هم کس را مقصر می‌داند در صورتی که تمریناتی که داشته‌اند این نتیجه را رقم زده است. این مشکل در فوتبال ما همیشگی بوده و امیدوارم روزی با آن مقابله کنند.


پیشکسوت تیم فوتبال استقلال همچنین در مورد بازی آینده این تیم مقابل تراکتور خاطرنشان کرد: استقلالی‌ها به برد نیاز دارند و نباید به این فکر کنند که در کجا و با چه حریفی بازی می‌کنند. تراکتوری‌ها هم شرایط خوبی در جدول ندارند و استقلال می‌تواند از این فرصت استفاده کند تا در این بازی هم پیروز شود.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته