دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1400 - 12:20
در جلسه دفاعیه بررسی شد؛

نقش تراموا در توسعه حمل و نقل تهران‌

نقش تراموا(حمل و نقل ریلی) در توسعه حمل و نقل و ارتباطات شهر تهران‌، در جلسه دفاعیه دانشجوی مقطع دکتری شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، بررسی شد.
کد خبر : 640712
ایل‌ناز بحرالعلومی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرقدس، ایل‌ناز بحرالعلومی در دفاعیه پایان‌نامه دکتری خود نقش تراموا(حمل و نقل ریلی) در توسعه حمل و نقل و ارتباطات شهر تهران‌ را بررسی کرد.


دانشجوی مقطع دکتری شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با ارائه پروپوزال در رابطه با مزایا و معایب استفاده از تراموا در سطح شهر تهران، هزینه ساخت تراموا، بودجه و اعتبار توسعه حمل و نقل عمومی، حجم متقضایان، بررسی ظرفیت مناطق موردنظر، تکمیل خطوط و قدرت حمل و نقل، به بررسی ایده ها و راهکارهای این طرح در جمع استادان حاضر در جلسه پرداخت.




بیشتر بخوانید:


بررسی عددی و آزمایشگاهی ضریب انتشارپذیری خاک‌های غیرهمگن




به گزارش آنا، آرش بغدادی رئیس دانشکده فنی و مهندسی و امیرحسین حق‌پرست کارشناس گروه رشته معماری در این جلسه حضور داشتند.


به گفته بحرالعلومی تراموا یا واگن برقی، گونه‌ای واگن است که بر روی ریل هایی که در خیابان قرار داده شده، حرکت می‌کند و می‌تواند هم درون‌شهری و هم بین‌شهری باشد، این واگن های برقی معمولا سبک‌تر و کوتاه‌تر از قطارهای معمولی و متروها بوده و به وسیله پانتوگراف، برق مصرف می‌کنند.


وی افزود: حل مشکلات خطوط جاده‌ای‌ و مشکلات سوختی مانند استفاده از سوخت دیزل یا دستگاه های پرقدرت و توجه به حجم متقضیان حمل و نقل ریلی‌، در اولویت تحقیقات صورت گرفته بوده است.


بحرالعلومی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در تهران، در دستور کار دولت قرار گرفته و به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران، طرح جامع آن در سال ۹۸به تصویب رسیده عنوان کرد: ساخت تراموا و احداث پروژه حمل و نقل ریلی در ایران با چالش‌ها و مشکلات عمده، مانند تحریم، تجهیزات کم و نبود سرمایه‌گذاران کافی رو به رو بوده است، بنابراین تدابیری برای حل این چالش ها اندیشیده و در این پروپوزال به آن ها اشاره شده است.


انتهای پیام/۴۱۱۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته