دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شایع‌سازی عامل افزایش قیمت گوشت قرمز

وزیر جهادکشاورزی گفت: سوداگری‌ها و شایع پراکنی‌ها یکی از علل افزایش قیمت گوشت قرمز و برنج است که قطعاً با این موارد و هرگونه احتکار برخورد و از ایجاد اخلال در عرضه گوشت قرمز و برنج جلوگیری می‌کنیم.
کد خبر : 640575
ساداتی




به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید جواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: ذخایر گوشت قرمز برای عرضه به بازار بسیار مناسب است و با تزریق این ذخایر به بازار و همکاری تشکل‌های بازار گوشت قرمز از نوسانات قیمتی جلوگیری خواهد شد.



وی گفت: سوداگری‌ها و شایع پراکنی‌ها یکی از علل افزایش قیمت گوشت قرمز و برنج است که قطعاً با این موارد و هر گونه احتکار برخورد می‌شود و از ایجاد اخلال در عرضه گوشت قرمز و برنج جلوگیری می‌کنیم.



ساداتی‌نژاد افزود: با توجه به اینکه نهاده‌های مورد نیاز دامداران بارگذاری شده و شرایط مهیاست، به هیچ وجه افزایش قیمت قابل قبول نیست.


بیشتر بخوانید:


لوکس‌خوری قیمت گوشت را بالا برد/مازاد عرضه دام زنده در کشور




وی گفت: از مردم می‌خواهیم گرانفروشی‌ها را به سامانه‌های مربوطه اعلام کنند و در به ثبات رساندن بازار یاری‌رسان مسئولان باشند.





وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برخی قیمت‌های اعلام شده در خصوص گوشت قرمز مربوط به یک محصول خاص و در منطقه خاصی از تهران است که با هدف افزایش قیمت و به هم ریختن بازار در فضای مجازی منتشر می‌شود که قابل قبول نیست.



وی در خصوص تعیین قیمت جدید برای مرغ قطعه‌بندی شده نیز افزود: با توجه به اینکه حوزه طیور به طور کامل از نهاده‌های دامی با قیمت دولتی استفاده می‌کند مشمول قیمت‌گذاری است و قیمت مرغ قطعه بندی شده نیز باید متناسب با نرخ مصوب مرغ باشد و قیمت‌های جدید در این مورد ظرف همین هفته تعیین می‌شود.



ساداتی‌نژاد با اشاره به موضوع حمایت از تولید واکسن دام و طیور در کشور افزود: سیاست بر این است که در این حوزه، دولت رقیب بخش خصوصی نباشد و تنها وظیفه حمایتی را به انجام برساند تا شرکت‌های دانش بنیان با خیال راحت بتوانند به حوزه تولید واکسن‌های دام و طیور ورود کنند.



انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته