دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1400 - 12:31
بانکی‌پور در گفت‌وگو با آنا:

نیاز به پزشک متخصص در شهرهای کوچک به‌شدت احساس می‌شود

امیرحسین بانکی‌پور با بیان اینکه نیاز به پزشک متخصص در شهرهای کوچک به‌شدت احساس می‌شود، گفت: امیدواریم با افزایش ظرفیت پزشکی، مشکل کمبود پزشک متخصص در شهرهای کوچک حل شود.
کد خبر : 640451
مناطق محروم

امیرحسین بانکی پور فرد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت کشور در حوزه سرانه پزشک و لزوم افزایش ظرفیت تعلیم و تربیت دانشجوی پزشکی گفت: نیاز به بخش متخصص در اغلب مناطق کشور به‌خصوص شهرستان‌های کوچک به‌شدت احساس می‌شود، البته در کلان‌شهر اصفهان وضعیت این‌گونه نیست.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در اصفهان دچار کمبود پزشک متخصص زنان هستید یا خیر؟ گفت: تعداد متخصص زن در کلان‌شهر اصفهان مناسب است ولی در شهرهای اطراف اصفهان این نیاز به میزان زیادی مشاهده می‌شود. قطعاً در مناطق محروم به‌شدت نیازمند پزشک و پزشک متخصص هستیم، شاید در کلان‌شهرها این موضوع به چشم نیاید ولی در مناطق محروم این نیاز به میزان زیادی مشاهده می‌شود.


رئیس کمیسیون ویژه جمعیت مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت توجه به موضوع توریسم درمانی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که ما از آن بهره می‌بریم که اکنون هم در فضای بین‌المللی جا افتاده است و مورد استقبال هم قرار گرفته است همین حوزه محسوب می‌شود. جذب توریست درمانی به ایران می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، از سوی دیگر ما جوانان بااستعداد زیادی داریم که مشتاق تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی هستند، لذا در شرایط فعلی تقاضا وجود دارد ولی عرضه آن‌چنانی نداریم.


وی بیان کرد: به هر شکل کمبود پزشک در فضای میدانی مشهود است، یعنی نیاز و کشش برای افزایش ظرفیت وجود دارد ولی تاکنون به دلایلی که برخی از آن‌ها برای ما روشن نیست، نسبت به افزایش ظرفیت پزشکی و متخصص مقاومت شده است. خدا را شاکریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است که این ظرفیت هر سال نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته باشد و با این حساب تا حدودی مشکل کمبود پزشک به‌ویژه در مناطق محروم حل خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۷۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته