دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1400 - 11:49
احسان روزبهانی در گفت‌وگو با آنا:

سکوت کردم اما آقایان از آن سوءاستفاده می‌کنند/ مجبورم کردند از تیم ملی خداحافظی کنم

چرا در زمان من پول ندادند مدال بخرند!ملی‌پوش سابق بوکس گفت: قصدم این بود که در مسابقات جهانی بوکس شرکت کنم و پس از آن خداحافظی کنم اما مجبورم کردند قبل از مسابقات کنار بروم.
کد خبر : 639943
احسان روزبهانی

فرزانه شریفی - احسان روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره فعالیت این روزهایش پس از خداحافظی از تیم ملی بوکس گفت: من در آکادمی خصوصی خودم مشغول به فعالیت هستم و کار آموزش را انجام می‌دهم. من را به اجبار و با بی احترامی از تیم ملی بوکس کنار گذاشتند. بارها مسئولان و سرمربی تیم ملی با من جلسه گذاشتند تا از تیم ملی خداحافظی کنم. در حالی که برنامه من این بود که در مسابقات جهانی شرکت کنم و پس از آن از حضور در تیم ملی خداحافظی کنم، اما به اصرار آقایان مجبور شدم قبل از مسابقات جهانی کنار بروم. آنها به من گفتند در مسابقات جهانی حضور پیدا نکنم و من هم در اوج رفاقت و دوستی حرف آنها را پذیرفتم. پس از آن پشتم را خالی کردند. سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون با من بد کردند، الان هم هیچ کسی نمی‌پرسد احسان روزبهانی کجاست؟!


آقایان مرا مجبور به خداحافظی کردند


وی گفت: بوکس ایران شرایط خوبی ندارد و افراد در راس کار هم به دنبال این هستند که یک جزیره خودمختار برای خود درست کنند و هر چه که دستور می‌دهند اجرا شود. تمام اهالی قدیمی بوکس کنار گذاشته شده‌اند و افراد روی کار آمدند که آشنایی ندارند و تنها دستورات آقایان را اجرا می‌کنند. بارها مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم با من جلسه گذاشتند و حتی وعده و وعید دادند مبنی بر اینکه من قبل از مسابقات جهانی از تیم ملی کنار بروم. حتی گفتند مراسم خداحافظی می‌گیرند که البته من هیچ زمان دنبال این مسائل نبوده و نیستم، اما آقایان مرا مجبور به خداحافظی کردند. کسانی هم که من را می‌شناسند، می‌دانند که دلی رفتار می‌کنم و به خاطر دوستی و رفاقت این موضوع را پذیرفتم. پس از آن دیگر هیچ کس سراغ من را نگرفت و انگار احسان روزبهانی در بوکس ایران نبوده است.


چرا در زمان من پول نمی‌دادند و مدال نمی‌خریدند!


ملی‌پوش سابق بوکس کشورمان در مورد کسب مدال جهانی دانیال شه‌بخش که گفته شده با پول آن را خریدند، عنوان کرد: من سال‌هاست که می‌گویم بوکس در دنیا مافیا دارد و اگر مدال می‌خواهند باید پول خرج کنند. این موضوع یک مسئله عادی در بوکس است و همه هم می‌دانند؛ من زمانی که در قزاقستان بودم می‌دانستم که امسال قهرمان می‌شویم و سال آینده که با آذربایجان مبارزه داریم ما شکست می‌خوریم. حرف من این است که چرا آقایان من را کنار گذاشتند و زمان من این پول‌ها خرج نشد. من عاشق بوکس دانیال شه‌بخش هستم، او بوکسور خوبی است. اما چرا فدراسیون در زمان من پول نداد و مدال نخرید. زمانی هم که اصرار داشتم در مسابقات جهانی شرکت کنم از من خواستند کنار بروم.




بیشتر بخوانید؛


اتفاقات عجیب و غریب در آستانه انتخابات فدراسیون بوکس/ بی‌اطلاعی نامزد ریاست از اضافه شدن اعضای مجمع


روزبهانی از بازی‌های تیم ملی به‌خاطر جوانگرایی خداحافظی کرد/مسابقات جهانی برای ما حکم بازی تدارکاتی را دارد




کجای دنیا یک بدنساز مربی تیم ملی می‌شود؟!


روزبهانی گفت: من الان سوالم این است که سرمربی تیم ملی چه چیزی در اردوها آموزش می‌دهد. استکی یک مربی بدنساز بود که به خاطر ارتباطی که با افشارزاده داشت به تیم ملی آمد. کجای دنیا یک بدنساز را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌کنند؟! من تا الان ساکت بودم اما دیدم آقایان از سکوت من استفاده می‌کنند و به همین خاطر به حرف آمدم. مسئولان ورزش ما، وزیر ورزش که خود از اهالی ورزش است، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک باید بدانند در بوکس چه خبر است؟! آنها باید بدانند با یک ورزشکار چه کار کردند و چرا الان هیچ نامی از من برده نمی‌شود؟!


رئیس فدراسیون بوکس را کسی نمی‌شناخت


ملی‌پوش سابق بوکس کشورمان خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم چه دشمنی و خصومت شخصی با آقایان داشتم که من را این گونه حذف کردند! الان در کادر فنی یک مربی درجه سه در کنار تیم است، من تا چند ماه پیش در اردوی تیم ملی بودم و بدون اغراق می‌گویم آقایان فقط بله قربان‌گو می‌خواهند و کسانی که چنین ویژگی داشته باشند در بوکس هستند در غیر این صورت حذف می‌شوند. ثوری رئیس فدراسیون را هیچ کس نمی‌شناخت، من و اکبر احدی از او حمایت کردیم. علیرضا استکی آن زمان حامی روح‌الله حسینی بود؛ چه اتفاقی افتاد که او به دوست چندساله‌اش در حالی که قول داده بود او را حمایت می‌کند اما پشتش را خالی کرد و حالا رئیس فدراسیون با حامی رقیب خود روابط دوستانه پیدا کرد و امثال من و اکبر احدی حذف شدیم. این مسائل باید بررسی شود.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته