دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1394 - 10:20
در گفت‌وگو با آنا

کارشناس بسکتبال: تیم ملی بسکتبال شرایط المپیکی ندارد/ مسابقات انتخابی ریو فرصتی برای تجربه خواهد بود

پیشکسوت بسکتبال کشورمان گفت: شرایط فعلی تیم ملی بسکتبال برای المپیک ریو مناسب نیست و فدراسیون از همین حالا باید به فکر پشتوانه سازی برای المپیک 2020 باشد.
کد خبر : 63965

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، گروه بندی مسابقات انتخابی المپیک ریو 2016 برگزار شد و تیم ملی بسکتبال ایران در این مسابقات با یونان و مکزیک هم گروه شد.


اسدالله کبیر کارشناس بسکتبال درباره ارزیابی حریفان تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک ریو به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «شرایط تیم‌های اروپایی و آمریکایی با بسکتبال ما بسیار متفاوت است و حتی یونان در چندسال گذشته عنوان قهرمان اروپا را به دست آورده است و بازیکنان بسیار قدرتمندی دارند.»


وی افزود: «تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک ریو کار سختی پیش رو دارد اما این مسابقات برای بازیکنان ما محک بسیار خوبی است و نسل جدید بسکتبال می‌توانند تجربه خوبی به دست بیاورند.»


کبیر با تاکید بر اینکه تیم بسکتبال باید برای المپیک 2020 آماده شود، اظهار کرد: «شرایط فعلی بسکتبال ایران برای المپیک ریو مناسب نیست و فدراسیون از همین حالا باید به فکر پشتوانه‌سازی برای المپیک 2020 باشد چرا که سن بازیکنان ستاره بالا می رود و جایگزینی برای آنها نیست.»


وی عنوان کرد: «در حال حاضر یکی از ستاره های بسکتبال ایران حامد حدادی است اما برای او در آینده جایگزینی نداریم. البته بازیکنانی هستند که از نظر بلندقامتی به او شبیه هستند اما هنوز توانایی و قدرت او را ندارند. بنابراین فدراسیون باید به فکر نسل بعدی بسکتبال ایران باشد. البته حتی اگر همین بازیکنان ستاره هم در شرایط ایده آل به سر ببرند باز هم می توانند در خدمت تیم ملی باشند.»


کبیر گفت: «انتخابی المپیک ریو فرصتی برای تجربه نیست اما ما باید بپذیریم که تیم ملی شرایط المپیکی شدن ندارد و نباید از باخت بترسند. متاسفانه شرایط بسکتبال درحال حاضر به این صورت است که تیم تنها با 12 بازیکن در مسابقات حضور پیدا می کنند بدون اینکه به پشتوانه سازی و نسل بعدی بسکتبال فکر کنند.»


پیشکسوت بسکتبال با اشاره به اینکه تیم ما از نظر نیروی انسانی و همچنین تدارکات ضعیف است، بیان کرد: «اگر یک نگاه اجمالی به تیم‌هایی چون یونان و مکزیک داشته باشیم به خوبی متوجه تفاوت آنها با تیم ملی ایران خواهیم شد. متاسفانه تیم ما حتی از نظر تدارکاتی و نیروی انسانی هم نسبت به دیگر تیم ها ضعیف است و نباید به فکر معجزه و صعود به المپیک باشیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: بسکتبال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته