دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1400 - 11:18
رئیس انستیتو پاستور ایران مطرح کرد؛

ایمنی ۱۰۰ درصدی با تزریق ۴ دُز واکسن پاستوکووک

علیرضا بیگلری گفت: واکسن پاستوکووک مجوز تزریق در بزرگسالان و کودکان را دارد و تزریق ۴ دُز واکسن پاستوکووک، ایمنی ۱۰۰ درصدی در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می‌کند.
کد خبر : 639471
مرکز واکسیناسیون دانشگاه علوم و تحقیقات

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا بیگلری صبح امروز ۱۶ بهمن ماه در نشست مجازی خود اظهار کرد: پاندمی کرونا باعث شد تا تهدیدات علیه کشورمان به فرصتی برای بروز توانایی‌های علمی دانشمندان تبدیل شود و در حال حاضر علاوه بر تولید انواع کیت‌ها، امکان صادرات آن‌ها نیز در کشور ماه وجود دارد.


رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه کار تولید واکسن در انستیتو پاستور نیز در همین پاندمی ادامه یافت و موفق شدیم واکسنی را تولید کنیم که یکی از بی‌خطرترین واکسن‌های دنیا است افزود: فناوری واکسن پاستوکووک باعث شده در دنیا منحصر به فرد باشد و تنها واکسن در دنیا است که از دُز بوستر برخوردار شده و یک سال قبل در همین ایام همه به این فکر می‌کردند که ۲ دُز واکسن برای مقابله با کووید ۱۹ کافی خواهد بود، اما ما به فکر کارایی دُز سوم واکسن بودیم.


وی اشاره‌ای به ایمنی ۹۶.۵ درصدی تزریق واکسن پاستوکووک کرد و گفت: این واکسن مجوز مصرف در بزرگسالان و کودکان را دارد و تزریق ۴ دُز واکسن پاستوکووک، ایمنی ۱۰۰ درصدی در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می‌کند.


بیگلری بیان کرد: از مردم می‌خواهیم نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند، چراکه اثبات شده درگیری کودکان در سویه اُمیکرون بیشتر خواهد بود و والدین باید نسبت به ایمن‌سازی فرزندان خود اقدام کنند.


رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به میزان تولید واکسن پاستوکووک پلاس که برای دُز سوم استفاده می‌شود گفت: برنامه عادی ما این طوری بود که کسانی که ۲ دُز پاستوکووک را تزریق می‌کنند برای دُز سوم پاستوکووک پلاس را می‌زنند و برای کودکان زیر ۱۸ سال نیز همان ۲ دُز کافی است. همچنین اثربخشی پاستوکووک و پاستوکووک پلاس بر روی کسانی که ۲ دُز سینوفارم و یا آسترازنکا دریافت کرده بودند، در حال بررسی است.


انتهای پیام/۴۱۷۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته