دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1400 - 11:03
شاهمیرزایی مطرح کرد؛

ظرفیت ۹۰ میلیون تُنی تولید در مجتمع تولیدی پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ظرفیت تولید در ۶۸ مجتمع تولیدی پتروشیمی ۹۰ میلیون تُن است که تولید ۶۵ میلیون تُن محصول را به ثبت می‌رساند.
کد خبر : 639469
مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرری، مرتضی شاهمیرزایی در جمع شرکت‌کنندگان «نخستین مسابقه ملی شیمی یادگار» که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی‌(ره) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه ایران پلاست از ۱۸ تا ۲۱ بهمن با حضور ۴۲۰ مشارکت‌کننده فعال داخلی و خارجی برگزار می‌شود.




بیشتر بخوانید:


امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر و شرکت پتروشیمی کارون




وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران پلاست با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود، ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی بزرگ و منحصر به فرد در منطقه خاورمیانه است که آخرین رویدادها و توانمندی‌های روز صنعت پلیمر، پلاستیک و صنایع وابسته را به معرض نمایش می‌گذارد.


فاصله از خام‌فروشی با توسعه صنایع تکمیلی


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح وضعیت کنونی صنعت پتروشیمی ایران بیان کرد: ظرفیت تولید در ۶۸ مجتمع تولیدی پتروشیمی ۹۰ میلیون تُن است که تولید ۶۵ میلیون تُن محصول را به ثبت می‌رساند و ۳۰ میلیون تُن برای صادرات، ۱۰ میلیون تن مصرف داخلی و ۲۵ میلیون تُن خوراک میان مجتمعی است.


شاهمیرزایی تبیین کرد: تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار دارد و در این راستا باید از خام‌فروشی فاصله گرفت و به سوی تولید محصولات نهایی و گسترش صنایع پایین دستی حرکت کرد.


وی با دعوت از دانشجویان و پژوهشگران برای همکاری‌های آینده خاطرنشان کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده هرگونه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهی است.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در جهان اشاره کرد و یادآور شد: برآوردها حاکی از آن است که در پنج سال آینده رشد ۴.۵ درصدی تقاضا برای محصولات پتروشیمی در جهان رقم بخورد.


شاهمیرزایی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در رشد و بالندگی صنعت متذکر شد: جوانان ما روحیه انقلابی دارند و این روحیه سبب رشد و توسعه این صنعت شده و با مطالعه کوتاه می‌توان دستاوردهای صنعت پتروشیمی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مقایسه کرد.


وی در ادامه خطاب به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری توضیح داد: مسیر رشد و توسعه برای شما هموار است و در این راستا می‌توانید از کمک‌های مادی و معنوی ما بهره‌مند شوید.


انتهای پیام/۴۰۷۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته