دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو انجمن انبوه‌سازان: قیمت مسکن در بهمن و اسفندماه تکان نمی‌خورد

عضو انجمن انبوه‌سازان درباره تحولات قیمتی بازار مسکن در دو ماه پایانی سال گفت: به نظر نمی‌رسد که دو ماه‌ بهمن و اسفند با افزایش قیمت در بازار مسکن مواجه شویم.
کد خبر : 63904

محمدعلی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه هنوز دولت برنامه‌ای برای بازار مسکن ندارد، افزود: از طرفی تیم مالی و پولی کشور و روند سپرده‌گذاری و بهره‌های بانکی نیز هیچ تغییری نکرده است بنابراین نمی‌توان هیچ تصوری برای افزایش قیمت مسکن متصور بود.


وی با تاکید بر اینکه همچنین با این وضع نمی‌توان خروج بازار مسکن از رکود را تا پایان امسال عملی دانست، تصریح کرد: این روند در بازار رهن و اجاره نیز به همین ترتیب است و هیچ اتفاق خاصی تا پایان امسال در این دو بخش رخ نخواهد داد.


ربانی اظهار کرد: البته بررسی‌های بازار مسکن نشان‌ می‌دهد که با افزایش روند جابه‌جایی‌ها در سال جدید بازار رهن و اجاره مسکن با افزایش همراه شود. بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم افزایش 20 درصدی قیمت‌ها در سال جدید در انتظار بازار رهن و اجاره باشد.


عضو انجمن انبوه‌سازان با اشاره بر بی‌رغبتی انبوه‌سازان برای ادامه فعالیت در بازار فعلی ساخت‌وساز تاکید کرد: با توجه به قیمت زمین در تهران و هزینه‌های مربوط به تهیه پروانه ساختمانی، پایان کار و سند تفکیکی به نظر می‌رسد که سازنده تمایلی برای ساخت و ساز ندارد.


وی عنوان کرد: اکنون درآمدها و هزینه‌ها در کشور تناسبی با هم ندارند و اگر تحولی هم در بازار مسکن اتفاق نیفتاد یقینا گروه‌های حرفه‌ای ساخت‌وساز این شغل را کنار خواهند گذاشت.


ربانی خاطر نشان کرد: برای شش ماهه ابتدای سال 95 انتظار هیچ رونقی در بازار مسکن را نداریم اما در شش ماهه دوم سال امیدواریم بازار مسکن رونق بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته