دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نکیسا در گفت‌وگو با آنا:

رمز صعود به دور دوم جام جهانی مشخص است/ بازیکنان مستبد تیم ملی توجیه شوند

ملی‌پوش پیشین فوتبال گفت: بازیکنان مستبد به تیم ملی آسیب می‌زنند و مربیان با کمک روانشناس باید چنین نفراتی را توجیه کنند.
کد خبر : 638934
سامان قدوس علی قلی‌زاده تیم ملی فوتبال ایران

نیما نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، با اشاره به برخی اشتباهات بازیکنان در دیدار تیم ملی فوتبال ایران با امارات در هفته هشتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: در ۲۰ دقیقه ابتدایی مسابقه امارات بازی بهتری کرد و صاحب فرصت‌های خوبی شد. در شرایطی که می‌توانستیم کنترل بازی را در اختیار بگیریم و با استفاده از فضاهای پشت حریف به گل برسیم رو به بازی تدافعی آوردیم. با گذشت زمان تیم بهتری شدیم و پیش از اتمام نیمه نخست به گل رسیدیم. متأسفانه سعید عزت‌اللهی بی‌دلیل کارت گرفت و دیدار صدرنشینی با کره جنوبی را در هفته نهم انتخابی جام جهانی از دست داد. صادق محرمی هم با خطاهای بی‌مورد اخراج شد تا بیشتر دقایق نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر بازی کنیم و دو غایب برابر کره داشته باشیم. برتری مقابل عراق و امارات جای تبریک دارد اما باید با تجربه بیشتر و حرفه‌ای تر عمل کنیم تا در مصاف با حریفان نتیجه بهتری کسب کنیم.


وی با یادآوری نقاط ضعف و قوت تیم دراگان اسکوچیچ عنوان کرد: امیر عابدزاده، علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند سه دروازه‌بان آماده هستند و خیال سرمربی کروات از این پست آسوده است. او در در خط دفاعی نگرانی‌هایی دارد. در دیدار با امارات هم امید نورافکن را از دفاع و پیستون چپ به دفاع میانی برد و نتوانست در روز غیبت شجاع خلیل‌زاده به دیگر مدافعان میانی روی نیمکت اعتماد کند. کاملاً مشخص است اسکوچیچ به زمان نیاز دارد تا این منطقه از زمین را اصلاح کند و قطعاً حداکثر تلاش خود را می‌کند تا درگیری ذهنی‌اش را در خط دفاعی برطرف کند. شاید بتوان نقایص موجود در سازمان دفاعی تیم ملی را برطرف کرد اما این موضوع با اردوهای آماده‌سازی حساب‌شده و دیدارهای دوستانه ممکن می‌شود. اسکوچیچ بهتر از هر کسی می‌داند در جم جهانی مهاجمانی طراز اول مترصد غفلت مدافعان هستند تا دروازه ایران را باز کنند. خوشبختانه در خطوط میانی و هجومی شرایط بهتری داریم ولی باید به مراتب کیفیت مناسب‌تری داشته باشیم.


دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران در واکنش به اینکه چه راهکارهایی می‌تواند باعث صعود تیم اسکوچیچ به دور دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود، تصریح کرد: اردوهای آماده‌سازی هر چه قدر هم با کیفیت بالایی برگزار شوند بدون برگزاری دیدارهای تدارکاتی سخت و دشوار امکان موفقیت نخواهیم داشت. نباید از باخت بترسیم و نگران باشیم تیم ملی با اسکوچیچ مغلوب شده است. در جدال با تیم‌های ملی بزرگ دنیا به احتمال فراوان بازنده می‌شویم اما در پس واگذاری نتایج است که نقایص تیم ملی در نقاط مختلف زمین مشخص می‌شود. شکست پل پیروزی است و اگر بازی‌های تدارکاتی مفیدی برگزار کنیم و با مشخص شدن ایرادهای تیم ملی درصدد رفع آسیب‌های خود باشیم بدون تردید از گروه خود صعود می‌کنیم و برای اولین بار به دور دوم جهانی خواهیم رفت. رمز موفقیت شناسایی نقاط ضعف و ترمیم آنها بوده و نگرانی در مورد افت رنکینگ تیم ملی در جهان و آسیا مانع تقابل با تیم‌های قدرتمند می‌شود.




بیشتر بخوانید:





نکیسا با انتقاد از عملکرد برخی ملی‌پوشان در کارهای تهاجمی تأکید کرد: ذات فوتبالی بازیکنان به دو بخش جمع‌گرا و تک‌محور تقسیم می‌شود. شخصیت حقیقی بخش عمده‌ای از فوتبالیست‌ها خودمحور است و چنین اشخاصی اگر مدیر شوند تصمیمات انفرادی می‌گیرند و در بیشتر موارد متضرر می‌شوند. تیم ملی نیاز به بازیکنان مستبد ندارد و باید از سوی روانشناس و مربیان تیم ملی این موضوع به بازیکنانی که چنین تفکراتی دارند گوشزد شود تا در جام جهانی آسیب نبینیم. در دنیای تشریک مساعی باید جمعی نتیجه گرفت و تیم ملی هم نیازی به بازیکن خودمحور ندارد. در دیدار با امارات علی قلی‌زاده به این شکل عمل کرد و شاید دلیل آن، آسودگی از صعود به دور نهایی جام جهانی و همچنین برتری یک بر صفر تیم بود ولی او و بازیکنانی از این دست باید نگرش خود را تغییر دهند تا تیم ملی بتواند در جام جهانی قطر بهترین نتایج خود را در قیاس با ادوار گذشته کسب کند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته