دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک پژوهشگر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

پپتیدهای زیست فعال جایگزین آنتی‌بیوتیک‌های محرک رشد

نخستین پژوهشگر پسادکتری در رشته مهندسی علوم دامی-گرایش تغذیه دام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از پپتیدهای زیست ‌فعال به‌عنوان جایگزینی مناسب برای آنتی‌بیوتیک‌های محرک رشد در تغذیه و پرورش طیور خبر داد.
کد خبر : 638925
لندی



نصیر لندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در شهرکرد از پپتیدهای زیست ‌فعال به‌عنوان جایگزینی مناسب برای آنتی‌بیوتیک‌های محرک رشد در تغذیه و پرورش طیور خبر داد و اظهار کرد: در زمینهٔ اثربخشی پپتیدهای زیست ‌فعال مشتق‌شده از تخم پنبه بر عملکرد، خصوصیات لاشه، فعالیت ضداکسندگی تام سرم خون، فعالیت ضداکسندگی دستگاه گوارش، جمعیت میکروبی ایلئوم، توسعه دستگاه گوارش و میزان ترشح زیموژن ‌ها در جوجه‌های گوشتی و مرغان تخم‌گذار فعالیت می‌کنیم و نتایج حاصل از پژوهش‌ها را در مجلات علمی معتبر منتشر می‌کنیم.




بیشتر بخوانید:


پذیرش نخستین محقق پسادکتری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد


نخستین پژوهشگر پسادکتری واحد شهرکرد در چه زمینه‌هایی فعال است؟




نخستین پژوهشگر پسادکتری در رشته مهندسی علوم دامی-گرایش تغذیه دام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: تحقیقات در بخش مرغان تخم‌گذار با مشاوره و همراهی فرشید خیری عضو هیئت علمی گروه کشاورزی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از ابتدای امسال آغاز و نتایج آن منتشرشده است.


پپتیدهای زیست فعال جایگزین آنتی‌بیوتیک‌های محرک رشد


لندی افزود: پژوهش در بخش جوجه‌های گوشتی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام‌شده است و نتایج حاصل از این پژوهش به‌زودی در مجلات معتبر به چاپ می‌رسد.


این مدرس و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مطرح کرد: نتایج حاصل از این تحقیقات نشان می‌دهد پپتیدهای زیست ‌فعال جایگزین مناسبی برای آنتی‌بیوتیک‌های محرک رشد است و استفاده از این ترکیبات در تغذیه طیور به تولید پروتئین حیوانی سالم‌تر کمک می‌کند.


پپتیدهای زیست فعال جایگزین آنتی‌بیوتیک‌های محرک رشد


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته