دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اُمیکرون به‌راحتی از سیستم ایمنی بدن عبور می‌کند/ واکسن‌نزده‌ها بیشتر در معرض سویه جدید قرار دارند

جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که اُمیکرون با ویژگی عبور از سیستم ایمنی می‌تواند افراد را در فاصله زمانی کوتاه‌مدت حتی یک ماه، دوباره گرفتار کرونا کند.
کد خبر : 638784
آمار کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، متأسفانه سویه جدید کرونا در کشور با نام اُمیکرون به‌سرعت درحال گسترش است به طوری که آمار روزانه مبتلایان به این سویه، از مرز ۳۰ هزار نفر نیز می‌گذرد. به مردم این طور وانمود شده که سویه جدید شبیه سرماخوردگی است و شاید هم همین نگرش موجب بالا رفتن آمار مبتلایان شده است و درحال حاضر تعداد شهرهای قرمز به ۸ شهر رسید و پایتخت نیز قرمز شد. این سویه می‌تواند افراد را در فاصله زمانی کوتاه‌مدت حتی یک ماه دوباره گرفتار کرونا کند.


اُمیکرون با نشانه‌های سرماخوردگی ساده، شایع شد. اما تجربه بیماران و تأکید متخصصان حاکی از آن است که کرونای اُمیکرون به اندازه سویه‌های قبلی می‌تواند منجر به التهابات ریوی شود و این مسئله در واکسن‌نزده‌ها حادتر است. جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که این سویه با ویژگی عبور از سیستم ایمنی می‌تواند افراد را در فاصله زمانی کوتاه‌مدت حتی یک ماه دوباره گرفتار کرونا کند.


تفاوت اُمیکرون با سویه قبلی کرونا در این است که بیشترین درگیری را در قسمت‌های فوقانی دستگاه تنفسی به‌وجود می‌آورد. به همین دلیل نشانه‌هایی که ایجاد می‌کند به‌صورت سرفه‌های مزاحم، سردرد و آبریزش زیاد بینی، درد بدنی است. بنابراین مردم باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند و در تزریق دُز سوم واکسن تعلل نکنند تا آمار فوتی‌ها و مبتلایان بیش از این افزایش پیدا نکند.


انتهای پیام/۴۱۷۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته