دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1400 - 16:45
صباغ زاده:

مرکز نظارت چشم آگاه و باتدبیر دانشگاه است

مرکز نظارت چشم آگاه و باتدبیر دانشگاه است که می‌تواند مسیر تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه را به خوبی رصد کند.
کد خبر : 638776
صباغ زاده



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در راستای ارزیابی سند تحول و تعالی دانشگاه، تفاهم‌نامه عملکردی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای مستقل علوم و تحقیقات و نجف‌آباد به امضا رسید.


در مراسم امضای تفاهم‌نامه که با حضور رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، قائم‌مقام و معاون نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز نظارت، رئیس و معاونان واحدهای مستقل علوم و تحقیقات و نجف‌آباد برگزار شد؛ عنایت‌الله ملکی‌تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، با اشاره به‌ضرورت ارزیابی و نقش آن در بهبود عملکرد واحدهای دانشگاهی، به معرفی اجمالی از فرایند ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و نتیجه ارزیابی عملکرد را در بهبود عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و هدفمند کردن فعالیت‌ها مهم دانستند.


ملکی تبار حضور صباغ زاده در واحد علوم و تحقیقات را موجب نظم‌بخشی بهتر امور و کاهش آمار شکایات اعلام کرد و گفت: این مرکز اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه را از سال ۹۸ به‌صورت پیش‌دستانه در ارزیابی‌ها مدنظر قرار داد و در حال حاضر آمادگی کامل برای ارزیابی اجرای سند تحول را دارد.


رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این روش سنجش و ارزیابی واحدها، یک رویه کلی وجود دارد و استان‌ها با هم مقایسه نشده و هر استان به دلیل اینکه دارای پتانسیل و وضعیت‌های متفاوت است با خودش مقایسه شده و هر استان نسبت به عمل به تعهدات خودش سنجش و ارزیابی می‌شود و این ارزیابی عملکرد موجب تبیین شرایط موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه خواهد شد.


ملکی تبار ارزیابی عملکرد واحدها و مراکز دانشگاهی را امری لازم دانست و افزود: با بررسی شاخص‌های عملکردی، وضعیت موجود هر استان و مسیری که استان‌ها باید برای تحقق تعهدات و مسئولیت خود بگذرانند، مشخص می‌شود و این ارزیابی عملکرد موجب تبیین شرایط موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه خواهد شد.


وی در ادامه به نتایج و خروجی‌های ارزیابی عملکرد سال ۹۹ تأکید کرد و نتیجه ارزیابی عملکرد را در بهبود عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و هدفمند کردن فعالیت‌ها مهم دانست.


جمشید صباغ زاده رئیس واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم اظهار کرد: مرکز نظارت چشم آگاه و باتدبیر دانشگاه است که می‌تواند مسیر تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه را به‌خوبی رصد کند. وی افزود: تفاهم‌نامه عملکردی یکی از کارهای ضروری است چراکه هر کاری نیاز به نظارت و مراقبت عملکرد دارد.


وی خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نباید سطحی باشد و شاخص‌های تأثیرگذار بیشتر مورد توجه قرار گیرد. وی اضافه کرد: هدف کسب رتبه نیست بلکه تأثیرگذاری مهم است.


در ادامه محمد محمدی قائم‌مقام مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات افزود: هدف برنامه‌مند کردن دانشگاه است و این مرکز به‌عنوان مجموعه‌ای منسجم، نظام ارزیابی عملکرد را در سیستم پیاده کرده و دنبال تغییر مثبت بوده است.


وی افزود: امسال استان‌ها نسبت به وضعیت سال قبل آگاهی‌شان بیشتر شد. سابق بر این اهداف کمّی نبود و تا زمانی که اهداف کمّی نشود و روی کاغذ پیاده نشود نمی‌توان ارزیابی صحیحی کرد. انشاءالله در مسیر رشد و توسعه گام برداریم و امید آنکه برخی از فرایندها و بروندادهای واحدهای مستقل علوم و تحقیقات و نجف‌آباد الگویی برای سایر واحدها باشد.


فرید نعیمی رئیس واحد نجف‌آباد نیز طی ارتباط تصویری ابراز امیدواری کرد: بر اساس اهداف سند تحول، به‌طور مؤثر در جهت اهداف تعالی دانشگاه حرکت کنیم. وی افزود: داشتن برنامه و چشم‌انداز می‌تواند مؤثر باشد. البته در اجرای برنامه، شرایط جامعه، اقتصاد و محیط بسیار تأثیرگذار است. امید است با کاهش شرایط کرونا بتوانیم در اجرای سند، مصمم‌تر باشیم.


نعیمی در خصوص اقدامات انجام شده گفت: کمیته‌های مختلفی در واحد تشکیل شد و در همین راستا همه بازیگران مؤثر در رسیدن به اهداف مورد مشارکت قرار گرفتند و به‌صورت هدفمند برنامه‌ریزی شده است.


علیرضا طوسی معاون نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز نیز در این مراسم، توضیحاتی در خصوص شاخص‌های موجود در تفاهم‌نامه، روند مطالعاتی و اجرایی آن ارائه داد.


سپس معاونان واحدهای مستقل نظرت خود را در خصوص تفاهم‌نامه عملکردی بیان کردند.


در ادامه این مراسم، تفاهم‌نامه عملکردی مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات با دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مستقل علوم و تحقیقات و نجف‌آباد به امضاء رسید.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته