دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1394 - 10:15

سابراک؛ نخستین لابی سعودی در قلب آمریکا

منابع خبری امروز چهارشنبه اعلام کردند که نخستین لابی سعودی در آمریکا به نام سابراک به‌زودی فعالیت خود را در این کشور آغاز می‌کند.
کد خبر : 63869

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تا چندی دیگر و در راستای سیاست‌های عربستان، گروه فشار (لابی) سعودی ویژه‌ای در آمریکا شکل می‌گیرد. سعودی‌ها با این اقدام تلاش می‌کنند تا سیاست‌های خود را اجرایی کنند.


از سوی دیگر عربستان می‌خواهد با چنین اقدامی علاوه بر غیر فعال کردن فعالیت دیگر لابی‌ها، افکار عمومی را به سمت سیاست‌های سعودی سوق دهد و در مقابل لابی اسرائیلی، قطب دومی تشکیل دهد.


سلمان انصاری، تحلیلگر سیاسی عربستان، در این‌ باره گفت: «کمیته روابط عمومی عربستان و آمریکا که به اختصار سابراک خوانده می‌شود، اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) آغاز به‌کار خواهد کرد.»


سابراک که انصاری از نیمه سال گذشته برای تاسیس آن تلاش می‌کند، با هدف دسترسی به شهروندان آمریکایی و آموزش آنها درباره همه موضوعات مربوط به روابط عربستان، آمریکا و امور عربی تشکیل می‌شود.


قرار است دفتر این کمیته در واشنگتن تاسیس شود.


ناظران معتقدند که این کمیته، تحولی ویژه در روابط عربستان و آمریکا است زیرا در زمینه تماس مستقیم میان مردم عربستان و آمریکا نخستین در نوع خود به‌شمار می‌رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته