دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1400 - 20:54
آژانس انرژی اتمی:

دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای اصفهان نصب شدند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان این نهاد، دوربین‌های نظارتی را در تأسیسات هسته‌ای اصفهان نصب کرده‌اند. پیشتر قرار بود این دوربین‌ها در تاسیسات تسا در کرج نصب شوند.
کد خبر : 638544
تسا کرج



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان این نهاد، دوربین‌های نظارتی را در تأسیسات هسته‌ای اصفهان نصب کرده‌اند. پیشتر قرار بود این دوربین‌ها در تاسیسات تسا در کرج نصب شوند.


نهاد هسته‌ای سازمان ملل متحد افزود: بازرسان آژانس، دوربین‌های نظارتی را در تاریخ چهارم بهمن‌ماه در اصفهان نصب کرده‌اند، اما تولید قطعات در آنجا تاکنون آغاز نشده است.


بر اساس اعلام آژانس، تولید قطعات سانتریفیوژ در تاسیسات جدید کرج ازسرگرفته نشده و این تاسیسات به اصفهان انتقال داده شده است. ایران به این سازمان نظارتی اطلاع داده که این قطعات را به جای تاسیسات تسا (TESA) در کرج، در اصفهان تولید خواهد کرد.


ایران و آژانس در آذرماه امسال بر سر تعویض دوربین‌های نظارتی در مرکز هسته‌ای تسا در کرج به توافق رسیدند.


این مرکز در تیرماه امسال هدف یک حمله خرابکارانه قرار گرفت که بر اثر آن به دوربین های آژانس آسیب وارد شد. به دنبال این اتفاق، ایران مدت ها با تعویض این دوربین ها مخالفت می کرد.


تارنمای نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در ایران تیرماه امسال نوشت چون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خرابکاری در مجتمع تسا را "محکوم و پذیرفت که کارشناسان ایران دوربین‌ها را قبل از نصب، بررسی فنی کنند، ایران نیز داوطلبانه اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین‌های آسیب دیده را داده است.


ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همواره بر این مساله صحه گذاشته است.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته