دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1400 - 17:57
ملکی‌تبار تشریح کرد؛

استان‌های منطقه ۵ مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی چه رتبه‌ای دارند؟

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی نتایج ارزیابی و رتبه استان‌های منطقه ۵ مرکز نظارت و ارزیابی این دانشگاه را اعلام کرد.
کد خبر : 638279
امضاء تفاهم نامه عملکردی استانهای همدان، مرکزی، لرستان، کردستان و کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، در راستای ارزیابی سند تحول و تعالی دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه عملکردی سال ۱۴۰۰ مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کردستان و کرمانشاه با حضور عنایت‌الله ملکی‌تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی، قائم مقام و معاون نظارت و ارزیابی عملکرد این مرکز و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کردستان و کرمانشاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


تفاهم‌نامه عملکردی ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی در 5 استان‌ امضا شد




رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: با توجه به شرایط جدید کرونایی در کشور امضای تفاهم نامه سال ۱۴۰۰ را به صورت تجمیعی در استان همدان برگزار کردیم.


عنایت الله ملکی‌تبار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تدوین و تنظیم برنامه بلند مدت دانشگاه ابراز کرد: سال گذشته با برگزاری جلسات نخبگی متعدد و بهره‌گیری از ظرفیت خبرگان امور در دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی علمی بلندمدت دانشگاه تنظیم و تدوین شد.


وی تشریح کرد: روند پیشرفت و توسعه دانشگاه در ۸ محور اصلی خروجی جلسات است و مقرر شد عملکرد دانشگاه در این محورها مورد بررسی و ارزیابی لازم قرار گیرد تا پیشرفت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه تسریع و تضمین شود.


ملکی‌تبار ارزیابی عملکرد واحدها و مراکز دانشگاهی را امری لازم دانست و افزود: ارزیابی عملکرد موجب تبیین شرایط موجود و برنامه‌ریزی مناسب و متناسب برای آینده می‌شود که در همین راستا و در ذیل محورهای ۸گانه، ۹۶ شاخص احصا شد و ارزیابی عملکرد واحدها در کنار این شاخص‌ها مورد سنجش قرار گرفت.


عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مسئله پراکندگی اقلیم و شرایط متنوع و متفاوت استان‌ها در سطح کشور را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به شاخص‌های بوم ساخت مرتبط، عملکرد هر استان با توجه به وضعیت و شرایط محیطی خود شاخص‌گذاری، رتبه‌بندی و مقایسه و در هر یک از این ۸ محور و ۹۶ شاخص، استان‌ها به تناسب تعهدی که ارائه دادند، مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت؛ بنابراین از قیاس استان‌ها با یکدیگر اجتناب شد.


وی به نتایج ارزیابی استان‌های منطقه ۵ مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اعلام کرد: در جمع بندی نهایی استان لرستان رتبه هفتم، همدان پانزدهم، مرکزی شانزدهم، کرمانشاه بیست و چهارم و کردستان رتبه سی و یکم را کسب کردند.


ملکی‌تبار تاکید کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها در سال گذشته یک ارزیابی پیش‌دستانه بود که منجر به تدوین و ابلاغ برنامه ۵ ساله دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه شد.


وی بیان کرد: مسلما دانشگاه در مسیر آینده نیاز به تلاش و ممارست دارد تا از پوسته و نسل قبلی آموزش حرکت کرده و به دانشگاه نسل جدید بدل شود و در این راستا مسیر هدفمند با راهبردهای در راه تحقق اهداف تعالی و گسترش دانشگاه مشخص شده است که با بهره گیری از آن و ارزیابی‌های مناسب می توان مسائل را مرتفع و وضعیت را ارتقا داد.


ملکی‌تبار تاکید کرد: نسل جدید، تحصیلات دانشگاهی را به صرف اخذ مدرک و کسب عناوین علمی پیگیری نمی‌کند، بلکه کسب مهارت و کاربست علم در عرصه کار و زندگی واقعی مدنظر اوست؛ در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی با بسط و توجه کافی به رشته های مهارتی خود را ملتزم پاسخگویی به نیازهای جامعه می‌داند.


انتهای پیام/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته