دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اکرامی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

افت یادگیری با حذف حضور دانشجو و آموزش چهره به چهره

امتحانات حضوری قابل کنترل و نظارت هستندرئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آموزش و آزمون مجازی به دلیل حذف حضور دانشجو و آموزش چهره به چهره با استاد و کار گروهی سبب می‌شود توجه و تمرکز در امر یادگیری صورت نگیرد.
کد خبر : 638109
رحیم اکرامی



رحیم اکرامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در تشریح معایب برگزاری آزمون‌ها و امتحانات به‌صورت مجازی و لطمه آن به آموزش عالی با توجه شیوع کرونا در دو سال اخیر بر برگزاری آزمون‌های پایان ترم به صورت حضوری تأکید و اظهار کرد: در نظام ارزشیابی، هدف، ارزیابی معلومات، دانش و مهارت دانشجو است.




بیشتر بخوانید:


افزایش مهارت دانشجویان با حضوری‌شدن دانشگاه‌ها


ارزیابی دانشجویان در امتحانات حضوری منطبق بر واقعیت و قابل اعتماد است





وی افزود: در آزمون مجازی تحقق این هدف به دلیل نبود نظارت بر رفتار دانشجو درحین آزمون امکان‌پذیر نیست، علاوه بر اینکه دانشجویان باید باهم ارزیابی شوند؛ زیرا در آزمون مجازی همه دانشجویان به آسانی به پاسخ سؤالات دسترسی دارند، عملاً مقایسه امری بی‌فایده است؛ بنابراین بیشتر دانشجویان بدون اینکه برای آزمون تلاش کنند؛ نمره بالایی به‌دست می‌آورند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مطرح کرد: در آزمون مجاری ازآنجایی‌که پاسخ به پرسش‌ها با کمک گرفتن از دیگران یا استفاده از کتاب و جزوه در زمان برگزاری آزمون برای دانشجو آسان و راحت است و نظارتی انجام نمی‌شود، دانشجو مانند آزمون حضوری توجه و تمرکز روی یادگیری مطالب ندارد، در نتیجه دانشجو بدون اینکه چیزی یادگرفته باشد، نمره خوبی هم کسب می‌کند، وقتی تفاوت‌ها میان دانشجویان در امر ارزیابی لحاظ نشود، این امر موجب بی‌انگیزگی دیگر دانشجویان می‌شود.


اکرامی بیان کرد: امتحانات به صورت حضوری به‌درستی قابل کنترل و نظارت هستند و از هرگونه تقلب جلوگیری به عمل می‌شود و به نظر می‌رسد آموزش مجازی به دلیل حذف حضور دانشجو و آموزش چهره به چهره میان استاد و دانشجو و کار گروهی سبب می‌شود تا توجه و تمرکز در امر یادگیری صورت نگیرد.




بیشتر بخوانید:


ادامه آموزش غیرحضوری دانشگاه‌ها منطقی نیست


امتحانات غیرحضوری یادگیری را به پایین‌ترین حد رسانده است


افزایش بازدهی فعالیت‌ دانشگاه‌ها در آموزش حضوری




وی افزود: دانشجو در کلاس درس علاوه بر یادگیری معلومات و دانش لازم، مهارت‌های گفتاری، کلامی و نوشتاری را هم یاد می‌گیرد، در حالی‌که در آموزش مجازی چنین امکانی وجود ندارد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب