دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 14:59

معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، مشاوران سازمان صنعت استان‌ها می‌شوند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم نامه مشترک میان این وزارت‌خانه و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها به عنوان مشاوران روسای سازمان‌های صنعت استان‌ها انتخاب می‌شوند.
کد خبر : 6377

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی اصغر توفیق در هجدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه ارتباط میان دانشگاه و صنعت به فراخور زمان در حال تحول و تغییر است، افزود: به دولت گذشته پیشنهاد کردیم که بر ۵۰ درصد هزینه‌های واحدهای تولیدی در امور تحقیق و توسعه به عنوان مالیات پرداختی محاسبه شود.


او ادامه داد: اگر به شهرک مخابرات در بالای کوه فراز سر بزنید، با مخروبه‌ای از علم و فناوری مواجه می‌شوید که ۶ برج تحقیقاتی ساخته شده در آن همانند آثار تخت جمشید باقی مانده‌اند!


وی اضافه کرد: علاوه بر وزارت علوم، وزارت صنعت، معدن و تجارت شش شهرک علمی و فناوری در خراسان، شیراز، همدان و شهرک فرودگاهی امام خمینی (ره) تاسیس کرده است که بر اساس آن اراضی این شهرک‌ها با ۳۰ درصد تخفیف و به صورت اقساطی واگذار می‌شوند.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان این که بر اساس مصوبات شورای عالی محیط زیست، شرکت‌های فناور باید در شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر‌ها استقرار یابند، افزود: در همین راستا کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم تا شرکت‌های «های تک» ضرورتا نه در شعاع ۱۲۰ کیلومتری بلکه در شهر نیز مستقر شوند.


وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک با وزارت علوم، وزارت تعاون، سازمان آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در یک ماه گذشته نیز تفاهم‌نامه مشترکی میان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.


توفیق از توافق مشترک وزارت‌خانه‌های صنعت و علوم خبر داد و گفت: در توافقات مشترک با وزارت علوم فرصت مطالعات داخلی برای اساتید دانشگاهی مطرح و تصویب شد که در همین راستا نخستین استاد دانشگاه فرصت مطالعاتی خود را در صنعت آغاز کرده‌است.


وی با بیان اینکه اساتید اعزام شده به خارج کشور بخشی از اطلاعات خود را به دانشگاه‌های سایر کشور‌ها انتقال می‌دهند، گفت: در فرصت مطالعاتی داخلی اساتید به مدت یک سال علاوه بر دریافت حقوق و مزایای خود از دانشگاه معادل همین حقوق را از بخش صنعت دریافت می‌کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه صنعت علوم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته