مهمترین هدف در پژوهش شناسایی علائق دانشآموزان است
حسن امجدیان در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در کرمانشاه با برشمردن فعالیتها انجام شده در دبیرستان پسرانه سمای کرمانشاه اظهار کرد: در متوسطه اول مهمترین هدف شناسایی دقیق علائق و استعدادهای دانشآموزان است و در بخش پژوهش نیز این مسئله صدق میکند و راهبران ما با دقت و تجربه کاری خود دانشآموزان را در مسیر درست هدایت میکنند که در موفقیت آینده آنان بسیار تأثیرگذار است.
وی در پاسخ به این سؤال که مهمترین دلایل انتخاب شدن شما بهعنوان مدیر برتر پژوهشی در دومین جشنواره برگزیدگان مدارس سمای کشور در سال ۱۴۰۰ چه بوده عنوان کرد: دلایل متعددی در این امر دخالت داشتند که دلیل نخست بهرهوری از دانشآموزان خوب و با استعداد بوده و در کنار آن حضور راهبر و هدایتگر خوب با رشته مرتبط و مسلط به کار که بسیار تأثیرگذار بود. تشکیل تیمهای انجمنهای پژوهشی با توجه به علائق و استعدادهای دانشآموزان، دلیل بعدی درگیر کردن دانشآموزان با محیط کار و آشناسازی آنان با وسایل و جداکردن آنان از محفوظات بود و در نهایت هماهنگ بودن با خانوادهها.
بیشتر بخوانید:
آموزش باید بهصورت حضوری ادامه پیدا کند
پژوهش؛ نیازی برای جامعه و دانشآموزان
مدیر برتر پژوهشی دومین جشنواره برگزیدگان مدارس سمای کشور درباره اهمیت و تأثیر برگزاری جشنواره برگزیدگان در رشد و رونق فعالیتهای پژوهشی مدارس گفت: دانشآموزی که در سما رتبه کسب میکند و با تدبیر مسئولان از هر نظر تشویق میشود، روحیه و اعتمادبهنفس بیشتری خواهد داشت.
امجدیان بیان کرد: کرونا بههیچوجه برای ما مانع محسوب نشد؛ اما معتقدم دانشآموز باید در مدرسه و پشت میز و در کارگاههای عملی حاضر شود تا بتواند موفق باشد؛ فضای مجازی باعث افت تحصیلی شد حتی ارتباط بیشتر قشر نوجوان با گوشی و تلفن همراه و تبلت بهعنوان آسیب و تهدید مطرحشده و باید خانوادهها بر نحوه استفاده فرزندان خود از این امکانات نظارت کافی داشته باشند. فضای ما نیز بسیار مناسب است و میتوانیم استاندارد پروتکلها را رعایت کنیم و باید به سمت حضوری شدن پیش برویم. باقدرت در مسیر پژوهش حرکت خواهیم کرد؛ چراکه پژوهش برای امروز جامعه نیاز است.
به گزارش آنا، دومین جشنواره تجلیل از برگزیدگان مدارس سما در حوزه پژوهش، مهارت و نوآوری به همت امور پژوهش و نوآوریهای آموزشی و پرورشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و مدارس سمای کرمانشاه در این جشنواره خوش درخشیدند و از مدیر و راهبر پژوهش برتر چهار مدرسه ابتدایی دخترانه سما ۲. متوسطه اول پسرانه کرمانشاه. متوسطه اول و دوم دخترانه کرمانشاه با اهدای لوح و جایزه نقدی قدردانی شد.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/