۱۸ خدمت سازمان ثبت به دفاتر اسناد رسمی واگذار شد
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مراسم رونمایی از ۱۸ فرایند برونسپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی و ۳۴ فرایند هوشمندسازی این سازمان با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه، حجتالاسلاموالمسلمین نوروزی و حجتالاسلاموالمسلمین غضنفرآبادی اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و معاونان سازمان ثبت برگزار شد.
حسن بابایی در حاشیه مراسم رونمایی از فرایندهای هوشمندسازی و برونسپاری سازمان ثبت، اظهار کرد: امروز از ۳۴ فرایندی که در سازمان ثبت الکترونیکی شده است رونمایی شد، همچنین ۱۸ خدمت سازمان ثبت هم به دفاتر اسناد رسمی واگذار شد.
بابایی افزود: درخواست صدور مهر سند مالکیت تک برگی، صدور و ارسال الکترونیکی اجراییهها از دفاتر اسناد رسمی به واحدهای اجرا، صدور و ارسال الکترونیکی اجراییه مهریه از هم دفاتر ازدواج و طلاق به واحدهای اجرا، پذیرش صدور تقاضای اجراییه از طریق دفاتر اسناد، انجام استعلام مالکیت صنعتی توسط دفاتر اسناد رسمی بهصورت برخط، انجام استعلام املاک در زمان نقلوانتقال اسناد، استعلام مفاصا حساب امور مالیاتی در زمان نقلوانتقال اسناد، استعلام الکترونیک اراضی از سازمان جنگلها در زمان نقلوانتقال اسناد، انجام استعلام از مفاصا حساب بیمه تأمین اجتماعی در زمان نقلوانتقال اسناد برای املاک تجاری و ایجاد امکان ثبتنام حساب کاربری ثنا در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق از جمله اقدامات برونسپاری شده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همچنین امکان مشاهده املاک اسناد وقایع ازدواج و طلاق شرکتها و مؤسسات به ثبت رسیده برای اشخاص با احراز هویت الکترونیک از طریق درگاه ثبت من، پاسخ خودکار به استعلام دفاتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، ثبت خودکار خلاصه معاملات ارسالی از سوی دفاتر اسناد رسمی در دفتر املاک الکترونیک، راهاندازی امکان ارسال و دریافت مکاتبات مکانیزه با مراجع قضایی سازمان امور اراضی و حذف گردش فیزیکی مکاتبات، آرشیو الکترونیک پروندههای ثبتی در واحدهای ادارات ثبت اسناد و املاک کشور، ابلاغ الکترونیک ابلاغیههای اجرای اسناد رسمی به حساب کاربری ثنای متقاضیان، امکان شناسایی اموال مدیونین برای اجرای سند رسمی، راهاندازی ابلاغ الکترونیک و انتخاب سیستمی کارشناس ارزیاب پروندههای اجرایی اسناد رسمی از طریق درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک، صدور سند الکترونیک طلاق، ایجاد پرونده الکترونیک و حذف پروندههای فیزیکی، راهاندازی خدمات الکترونیک ثنا پایه، راهاندازی پرداخت الکترونیک هزینه اظهارنامه دفتر ثبت تجاری، راهاندازی پرداخت الکترونیک حقوق دولتی درخواستهای تأسیس ذر سامانه ثبت شرکتها مؤسسات غیرتجاری، نوبتدهی آنلاین برای مرکز مالکیت معنوی، ادارات اجرای اسناد رسمی و دریافت نوبت برای ملاقات مردم، امکان حذف تشکیل پرونده فیزیکی از فرایند دریافت گواهینامه مرکز مالکیت معنوی، راهاندازی مرکز پاسخگویی و مدیریت تماس در سازمان، راهاندازی سامانه ارتوفتو تصاویر نقشههای ثبتی، امکان رهگیری پرونده وضعیت پرونده اجرا از طریق سایت سازمان، برقراری سرویسهای تبادل اطلاعات با بیش از ۱۶۰ سازمان و دستگاه، امکان تصدیق اصالت اسناد صادره در دفاتر اسناد رسمی و امکان تصویر اصالت اسناد مالکیت دارای دفتر املاک الکترونیک از جمله فعالیتهای هوشمندسازی سازمان ثبت هستند.
بابایی با اشاره به هدف این فرآیندها و کاهش مراجعات حضوری مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اجرایی شدن فرآیندهای هوشمندسازی شاهد کاهش ۴۰ درصدی مراجعات حضوری مردم به سازمان ثبت بودیم.
وی با اشاره به هوشمندسازی سازمان ثبت ادامه داد: درصدد این هستیم که با هوشمند سازی، فعالیتها را به سمت الکترونیکی شدن حرکت دهیم.
بابایی با اشاره به خدمتی دیگر که از سوی سازمان ثبت درحالیکه اجرایی شدن است، گفت: یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور سند تک برگ ازدواج است که این امر درحالیکه نهایی شدن است و اقدامات برونسپاری آن به دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: حدود ۴۰ روزاست که فرایندهای هوشمندسازی آغاز شده و همین امر سبب کاهش مراجعات حضوری شده است.
وی افزود: با نهایی شدن برنامههای هوشمندسازی و تکمیل فرایندهای آن شاهد کاهش ۸۰ درصدی مراجعات حضوری خواهیم بود.
بابایی ضمن اشاره به مالکیت معنوی بیان کرد: در حوزه مالکیت معنوی بیشترین مراجعات در بخش استعلام و تحویل پرونده بوده است که با هوشمندسازیهای صورت گرفته این مراجعات هم غیرحضوری شدند.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/