دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش پرورش مطرح کرد؛

آسیب‌های دانش‌آموزان در ایام کرونا/ مدارس باید حضوری برگزار شود

یوسف نوری با بیان این‌که آموزش‌وپرورش در ایام کرونا دچار آسیب‌های زیادی شده‌ است گفت: از ستاد کرونا خواسته‌ایم تا جایی که امکان دارد مدارس حضوری شوند.
کد خبر : 634361
مدارس

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، یوسف نوری در جلسه شورای عالی آموزش اظهار کرد: آموزش و پرورش در دوران کرونا از لحاظ جامعه‌شناختی، فرهنگی، اجتماعی و... دچار آسیب‌های زیادی شده است. هر چند کرونا آموزش و پرورش را دچار مشکل کرد ولی فرصت‌های خوبی برای برون‌رفت از آموزش سنتی و استفاده از روش‌های آموزش مدرن در اختیار آموزش و پرورش قرار داد. برای ساماندهی فضای مجازی در حوزه یادگیری دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی متناسب با شرایط و مقتضیات جامعه انجام شود.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استفاده از روش‌های آموزشی مدارس خاص یکی از راه‌های مؤثر ارائه آموزش به دانش‌آموزان است؛ در این مدارس معلمان در دوران کرونا از موقعیت‌های یادگیری مختلف از جمله فضای آزاد و برخی اوقات از مساجد و برنامه بوم برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان استفاده کردند، این روش یک نوع مهارت استفاده از موقعیت‌های مختلف برای آموزش و یادگیری دانش آموزان است.


از ستاد کرونا خواسته‌ایم تا جایی که امکان دارد مدارس حضوری شوند


وی با اشاره به این که مدارس همواره باید آماده ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان باشند، تأکید کرد: از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد اجازه بدهد مدارس به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند و از تعطیل کردن مدارس خودداری کنند.


نوری با اشاره به این که برای بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه باید چاره‌اندیشی کنیم، خاطرنشان کرد: با یک برنامه‌ریزی هوشمندانه می‌توانیم دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند و از آموزش بازمانده‌اند به چرخه آموزش بازگردانیم تا بتوانند از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آمار آموزش و پرورش یکی از مواردی است که دارای ایراد است، یک بار برای همیشه باید این نقص برطرف شود، البته قبلاً توانایی ارائه آمار و اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتری از وضعیت آموزش‌وپرورش داشتیم که الان دچار مشکل شده و درصدد هستیم این مشکل برطرف کنیم. باید رصدهای لازم درباره آسیب‌های اجتماعی و عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انجام و نتایج آن در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد. با توجه به این که اکثر مردم و معلمان واکسیناسیون شده‌اند، مدارس با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی باید باز باشند و معلمان در مدارس حضور داشته باشند تا چرخه آموزش و پرورش دچار مشکل نشود.


وی اضافه کرد: شایسته است که آمادگی لازم را برای مواجهه فعال و پویا با موضوعات مختلف آموزش و پرورش داشته باشیم تا با آگاهی کاملی نسبت به موضوعات مختلف اقدام کنیم. محتواهای بسیاری درباره آموزش و پرورش دانش‌آموزان در فضای مجازی تهیه و تولید شده است، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت‌های آموزش و پرورش باید یک ممیزی و تنظیم‌گری مناسب بر روی این محتواها اعمال کنند. تعدادی از مدارس خوب در کشور داریم که باید یک کانال ارتباطی و تعاملی مؤثر و سازنده بین این مدارس و سایر مدارس کشور برقرار کرده و آنها را به هم پیوند بزنیم.


انتهای پیام/۴۱۷۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب