دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فناوری‌های نوین بین‌المللی در مسیر شیرین‌سازی گاز قرار گرفت

شرکت ملی گاز ایران با همکاری یک شرکت خارجی، زمینه استفاده از فناوری جدید شیرین‌سازی گاز را با بهره‌گیری از غشا در دستور کار قرار داده است.
کد خبر : 63416

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بر اساس مجوزی که از هیأت مدیره شرکت ملی گاز ایران دریافت کرده‌ایم، قرارداد این پروژه با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت خارجی فعال در این عرصه امضا شده است.


سعید پاک‌سرشت با بیان اینکه بر اساس این قرارداد، ساخت یک واحد تصفیه و شیرین‌سازی گاز با استفاده از فناوری غشا در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این پروژه به صورت پایلوت در شرکت پالایش گاز فجرجم اجرا خواهد شد.


وی اعلام کرد: مطالعات مهندسی این طرح انجام شده و هم اکنون در مرحله خرید تجهیزات و ساخت پایلوت در پالایشگاه فجرجم هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این پروژه تا یک سال آینده وارد فاز اجرائی می‌شود.


مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: این فناوری جدید، فرآیند پیش تصفیه را در کنار واحدهای آمین (در واحد تصفیه گاز با آمین پالایشگاه از ماده شیمیایی دی اتانول آمین برای جذب همزمان هیدروژن سولفوره و دی اکسید کربن استفاده می‌شود) انجام می‌دهد و منجر به کاهش فشار کار این واحدها می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته