دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1400 - 12:03
آزادی اعلام کرد؛

اخذ تأییدیه آزمایشی نانومقیاس توسط واحد فناور دانشگاه یادگار امام(ره)

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از اخذ تأییدیه آزمایشی نانومقیاس توسط واحد فناور مستقر در این مرکز خبر داد.
کد خبر : 634100
امین آزادی مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری



امین آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در شهرری از اخذ تأییدیه آزمایشی نانومقیاس توسط واحد فناور یاور نانوزیست مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری خبر داد.




بیشتر بخوانید:


مجوز نانومقیاس برای تولید محصول کاتالیست نانوآلومینا گاما صادر شد




وی اضافه کرد: هسته فناور «باتیس نانوزیست» مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) بوده و با هدف تولید و تجاری‌سازی ترکیب‌های نانوزیستی با قابلیت استفاده در صنایع مختلف کار خود را سال ۱۳۹۷ آغاز کرد.


مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری عنوان کرد: نخستین محصول تولیدی این هسته «اسپری آبگریزکننده سطوح» بوده که این هسته موفق به تولید «سل شفاف خودتمیزکننده آبگریز بر پایه تیتانیا» شد و سال ۱۳۹۸ به واحد فناور ارتقا یافت.


استادیار گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به اینکه واحد فناور یاور نانوزیست سال ۱۳۹۹ موفق به ثبت اختراع «سل شفاف خودتمیزکننده بر پایه تیتانیا» و اخذ تأییدیه علمی آن توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شد، متذکر شد: پس از ثبت شرکت در سال ۱۳۹۹، نام این واحد فناور به «یاور نانوزیست» تغییر یافت.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بیان کرد: «سل شفاف خودتمیزکننده آبگریز بر پایه تیتانیا» حاصل بیش از ۱۴ سال کار مداوم است که در چهار سال اخیر حضور در مرکز رشد، تغییرات اساسی در ساخت آن به شکل نمونه آزمایشگاهی و سپس تولید نیمه صنعتی صورت گرفته و اکنون با عنوان سل ایجادکننده پوشش فوتوکاتالیستی حاوی نانو ذرات موفق به اخذ تأیید آزمایشی نانومقیاس از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده است.


آزادی یادآور شد: این محصول برای نخستین‌بار به روش نو ساخته شده و دارای هر دو ویژگی آبگریزی و خودتمیزکنندگی است. در این سنتز، سل شفاف و بلورینی از تیتانیا سنتز می‌شود که می‌تواند بر سطوح مختلف مانند شیشه، سرامیک، آجر و سنگ اسپری شود و فیلمی شفاف روی سطوح تشکیل شود.


وی توضیح داد: فعالیت «فوتوکاتالیزوری» فیلم شفاف موجب تجزیه و حذف آلاینده‌های آلی از سطح پوشش داده شده می‌شود و با خاصیت آبگریزی، آب از سطح جاری و مانع از ایجاد لک‌های سطحی ناشی از رطوبت می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته